Ahoj,
potrebujem odporúčania na športové trojkolky. Musia byť dobre odpružené s ručnou brzdou a možnosťou aretácie predného kolesa. Kočík bude využívaný primárne v meste (mestské rozbité chodníky, obchod). Priorita je pre mňa možnosť ísť s ním korčuľovať a tiež, aby zvládol aj terén (les, pole).
Priestor v byte máme iba na 1 kočiar, takže musí spĺňať uvedené požiadavky + menší výťah. Momentálne sa primárne rozhodujeme asi ako väčšina medzi Thule Urban Glide 2 a TFK Mono. Ešte sme ich neboli naživo porovnať. Muž je pre dizajn za Thule a ja pre kvalitu a praktickosť za TFK.
Ale určite to nie sú jediné kočíky. Obaja sme vyšší 170 a 190 cm, tak určite bude lepšie polohovateľné madlo. Trojkolky s napevno zaaretovaným kolesom som automaticky vylúčila kvôli mestskej aj bytovej praktickosti. Možno by som sa nechala prehovoriť, ak budú argumenty pre prevyšovať negatíva.
Niekoľko rokov dozadu mi vyhovoval X-Lander X-Run. To bolo ešte v časoch, keď nebolo napevno zaaretované predné koleso (ak si dobre pamätám). Nevadí nám za kočíkom vycestovať aj za hranice AT/CZ/PL, takže nemusí byť primárne na našom trhu dostupný. Ešte by som doplnila, že mi primárne ide o športiak, o vaničku ani nie.
Aké sú Tvoje odporúčania?
Ďakujem
Ahoj,
obidva kočíky sú veľmi dobrou voľbou a patria medzi tie najlepšie na trhu. Je medzi nimi pár rozdielov, ktoré teraz rozoberiem a snáď budeš mať potom väčšie jasno, ktorý bude ten vyvolený 🙂.
Napadajú ma aj iné trojkolky, ale buď nemajú polohovateľné madlo, ručnú brzdu alebo sú už naozaj neskladné.
Zostala by som pri otočnom prednom kolese, lebo kočík bude využívaný primárne v meste. Pevné koleso by bolo zbytočné, horšie by sa Ti s ním manipulovalo.
Začnem s Thule Urban Glide 2, ktorý sme nedávno testovali (video):
a je výrazne ľahší - jedná sa o jednu z najľahších terénnych trojkoliek (11,4 kg). Športový sedák je rozmerovo o dosť užší, čo je jeho najväčšia slabina. Inak by bol dokonalý 🙂. Vo výbave mu chýba madlo a polohovanie nôh, ktoré musíš dokúpiť zvlášť. Rozdiel je aj v kolesách, ktoré sú väčšie a potešia aj uzatvárateľným nákupným košíkom. Rukoväť dokážeš nastaviť až do výšky 112 cm, čo je o niečo menej ako pri Mono. Obidva majú ručnú brzdu a predlžovaciu striešku s vetracím okienkom.
TFK Mono je o dosť ťažší. Má 15,5 kg, to nemusí každému vyhovovať. I napriek tomu sa s ním veľmi ľahko manipuluje a je celkom skladný (s TUG2 sú v tomto na rovnako). Kolesá má o niečo menšie a môžeš si vybrať, či chceš bezúdržbové kolesá so vzduchovými komorami alebo klasické nafukovacie. Rukoväť nastavíš až do výšky 122 cm, takže je ideálna pre vysokých rodičov. Oproti ostatným trojkolkám má možnosť prerobiť hlbokú vaničku na obojsmerný športiak. Menšie dieťa tak môžeš voziť čelom k sebe a ak povyrastie, tak ho ešte len dáš do klasického športiaku. Nájdeš u neho aj polohovanie nôh a madlo.
Sama by som nevedela pre aký sa rozhodnúť, takže veľmi záleží na tom, aké máš priority. Obidva modely sú rovnako skladné. Najväčší rozdiel je v dizajne a či dáš prednosť nižšej hmotnosti, alebo priestrannejšiemu sedeniu, ktoré si navyše môžeš otočiť k sebe.
Držím palce pri výbere a keby si mala ešte akúkoľvek otázku, tak mi neváhaj napísať.
Prajem Vám pekný deň a pohodové kočíkovanie!
Katka
kočíková poradkyňa Modrého koníka
Kočíkopedia
Blog: kočíkopedia