Ako postupovať pri reklamácii kočíka Bugaboo Fox 2?

Zodpovedané
1. sep 2022

Ahoj,

chcela by som sa poradiť ohľadom reklamácie kočíka Bugaboo Fox 2. Kočík je dokonalý, ale po 3 mesiacoch používania začal vŕzgať. Na predajni odporučili vyčistiť premazať, ale to nepomohlo. Následne odporučili emaily kam sa obrátiť s problémom na výrobcu.

Máš skúsenosti ako dlho to trvá?

Aký postup nám odporúčaš?

Ďakujem

Ahoj,

keďže píšeš o predajni, tak predpokladám, že si Bugaboo Fox 2 kupovala, ako nový kočík v kamennej predajni. Takýto postup predajcu ma trošku zaráža, pretože skôr mám skúsenosť s ústretovosťou. Ale ak to inak nejde, je potrebné postupovať podľa Zákonov SR.

Ty ako zákazník (kupujúca) si si kúpila kočík u nich na predajni (predávajúci). Oni Ti ho mali premazať, čiže spraviť servis. Musia s tebou spísať tzv. Reklamačný protokol, kde uvedieš chybu. Oni majú 30 dní na vyjadrenie a uvedenie opravy, prípadne výmeny časti tovaru, celého tovaru alebo vrátenie kúpnej ceny tovaru.

Reklamačný postup je:

  • Kočík reklamuješ na predajni, kde bol zakúpený. Sú možnosti väčších reťazcov, ako sú napr. Intersport. Že môžeš tovar reklamovať na akejkoľvek pobočke, v rámci Slovenska.
  • Doklad potrebný k reklamácii je pokladničný doklad, čiže bloček alebo je nazývaný aj paragón.
  • Odovzdávaš celý kočík - teda ak si ho kúpila v rámci príslušenstva, ktoré bolo v cene. Odovzdávaš aj to. Je to pre prípadné vrátenie kúpnej ceny tovaru.


Takže krátky prehľad, čo je potrebné, aby si si naštudovala. Odporúčam vytlačiť a s empatiou, dobrou náladou a entuziazmom sa vrátiť do predajne. Pokúsiť sa reklamáciu vyriešiť k spokojnosti a v záujme obidvoch strán. Ale bez kriku a hádok, tie nikomu nepomôžu. Tentokrát musia ísť emócie bokom, aj keď je to náročné.

Pokiaľ budú stále trvať na svojom, je tu ešte krajná možnosť, a to obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI). To je všeobecný orgán trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu.

Naštuduj si tieto zákony:

  • Zákon č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov


Dôležitými bodmi z tohto zákona pre Teba sú: Čl. I § 18, bod 1. až 14.

Bod. 6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9.

  • Náväznosť na Zákon o ochrane spotrebiteľa je Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

V časti - Druhá hlava / Zodpovednosť za vady predanej veci / § 619 až § 627 . Tá sa venuje presnému postupu. Aké práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.

Ako dlho to bude trvať? Väčšinou sa predávajúci a kupujúci nakoniec dohodnú. No niekedy bohužiaľ končia takéto spory na SOI alebo dokonca na Ústavnom súde SR.

Držím Ti palce. Keby si mala akúkoľvek ďalšiu otázku, tak mi neváhaj znova napísať (s pripomenutím sa) do poradne. A nezabudni odoberať Kočíkovú poradňu, kocikopediu alebo lulu_originally. Neprídeš tak o žiadne novinky a inšpirácie zo sveta kočíkov.


Prajem Ti krásny deň a príjemné kočíkovanie!
Vaša Ľudka
@lulu_originally