Ahoj,
chcela by som sa poradiť ohľadom odpruženia kočíka.
Aké odpruženie na kočíku je lepšie na rozbité cesty a chodníky?
Je lepšie to, kde je odpruženie na všetkých 4 kolesách osobitne?
Alebo je lepšie to, kde je odruženie na zadných kolesách + centrálne odpruženie?
Ďakujem za odpoveď
Ahoj,
odpruženie súvisí hlavne s vhodnými kolesami.
Pri terénnych a športových kočíkoch platí: Čím väčší priemer kolies, tým lepšie zvládanie prekážok a nerovností na chodníkoch alebo v teréne. Kolesá s priemerom nad 20 cm si lepšie poradia s nerovnosťami ako menšie kolesá s priemerom cca 12 cm.
Zameraj sa aj na zloženie kolies. Tvorí ich plášť a guma? Občasne hrozí riziko defektu ako pri bicykloch. Ak sú plné penové, tak neskôr môžu (pri viac zničenej povrchovej vrstve) hrkotať a prenášať otrasy k dieťaťu.
Teraz sa pozrime na samotné odpruženie: Spolu s kvalitou kolies je dôležité aj odpruženie. Ak kočík dobre pruží (na predných aj zadných kolesách - odpruženie všetkých kolies samostatne, poprípade možnosť nastavenia), dieťa má svoje ničím nerušené pohodlie, nech sa na ceste deje čokoľvek. To isté platí aj pri odpružený, ktoré si môžeš na niektorých typoch kočíkoch sama nastaviť a prepnúť. Spomeniem napríklad Kinderkraft Everyday. Hladkosť jazdy si určuješ ty sama zvolením vhodného prepnutia.
Je teda veľmi dôležité si uvedomiť, v akom teréne budeš kočík používať. Čím nerovnejší terén, tým musí byť kočík kvalitnejší a to hlavne čo sa kolies, odpruženia a v neposlednom rade konštrukcie týka.
Ak volíš odpruženie zadných kolies + centrálne odpruženie konštrukcie - rovnejšia dedina, obrubníky, menšie jamy a hrbole, rovnejšie povrchy mesta, ľahší terén.
Odpruženie všetkých kolies samostatne - nerovný dedinský terén, jamy, obrubníky, lesný terén, nespevnené povrchy, štrk, mačacie hlavy.
Držím ti palce. A nezabudni odoberať Kočíkovú poradňu, login kočikopédie a môj login lulu_originally (pridaj k obľúbeným), aby si neprišla o žiadne novinky a inšpirácie 😉.
Prajem Ti krásny deň a príjemné kočíkovanie!
Vaša Ľudka
@lulu_originally