Dobrý deň,
minulý rok v októbri som si zakladala účet v SLSP a k platobnej karte som som si dala aj cestovné poistenie Kooperatíva. No časom som prišla na to, že sa mi to poistenie neoplatí. Tak som sa rozhodla, že ho zruším. Stále som to odkladala, lebo nebol čas. Včera som konečne zabehla do banky a tam mi oznámili, že už to nemôžem zrušiť, lebo sa to musí zrušiť 6 týždňov vopred. Vraj keby som tam prišla minulý týždeň by to ešte šlo.
Ale teraz už sa to nedá a keď si chcem to poistenie zrušiť, tak si musím zrušiť celý účet. Čo sa mi teda vôbec nechce. V zmluve, ktorú mi vytlačili v banke sa o 6. týždňoch nič nepísalo.
Jediné, že by mi to pred rokom spomenula len ústne. Ale také veci v hlave nedržím. V zmluve je uvedené: Poistná doba neurčitá, poistné obdobie 1 rok. Začiatok poistenia 7.10.2019.
Išlo by to spraviť tak, že to zatiaľ nezruším a od 8.10.2020 mi zase strhne ročný poplatok a poistenie bude pokračovať a zruším ho napríklad 9.10. 2020?
Vrátili by mi peniaze naspäť?
Samozrejme okrem mesiaca október.
Alebo keď už to strhne ročný poplatok, tak už mi nič nevrátia?
Zdá sa mi totiž čudné, že mi pani ponúkla len možnosť zrušiť účet. Ale vyzeralo to tak, že je tam nová lebo sa chodila informovať ku kolegovi.
Ďakujem za odpoveď
Dobrý deň,
pri ročnom cestovnom poistení, ktoré si klient uzatvára samostatne je spravidla výpovedná doba 6 týždňov. Výpoveď môžete podať kľudne aj 3 mesiace vopred, avšak minimálnu výpovednú dobu 6 týždňov je potrebné pre korektné ukončenie poistenia dodržať.
Keďže sa však jedná o cestovné poistenie uzatvárané cez banku, tieto bývajú niekedy naviazané na špeciálne podmienky, prípadne na účet či kartu.
Bolo by potrebné pozrieť sa nielen do zmluvy, ale aj do pridružených dokumentov - všeobecné poistné podmienky či doplnkové informácie k poisteniu. Zároveň je pravdepodobné, že k poisteniu máte aj asistenčnú službu a možnosť poskytnutia informácií priamo cez poisťovňu - cez web www.koop.sk, resp. call centrum 0800 120 000 - si vyskúšajte priamo dožiadať info a overiť si aj možnosť ukončenia vopred s pokutou (toto však nemusí byť možné).
Je zvláštne, že Vám však ponúkli možnosť zrušenia účtu. V minulosti som sa stretol aj s tým, že niektoré poistenia boli naviazané na účet/kartu. Ak človek účet zrušil, došlo k zrušeniu aj týchto služieb, avšak tu treba opäť overiť, či pri zrušení účtu by došlo k alikvótnemu vráteniu nevyužitých služieb (teda časti ceny ročného cestovného poistenia). Ak máte pocit, že na pobočke neboli informácie ideálne komunikované, alebo boli nezrozumiteľné, neváhajte sa priamo obrátiť aj na call centrum Slovenskej sporiteľne - 0850111888.
Niekedy sa skutočne môže stať, že sa zaškoľuje nový pracovník a nevie všetky informácie 100% - aj keď to nie je moc ospravedlniteľné, deje sa to občas a je to asi aj u novonastúpených začiatočníkov pochopiteľné.
Ako klient máte právo dožadovať sa kompetentného vybavenia, resp. aj náhrady, ktorá by nekompetentným informovaním vznikla - napr. formou reklamácie.
Pekný deň.
Ing. Michal Ducký
web a blog: www.finporadna.sk
email: posta@finporadna.sk