Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, že ako to bude s odškodnením dovoleniek. Máme zakúpený zájazd na jún 2020 do Turecka.
Máme odstúpiť od zmluvy, alebo máme ďalej čakať?
Máme uzatvorené poistenie, kde v prípade storna budeme platiť storno poplatok 33€/osobu.
Máme nárok na vrátenie plnej sumy?
Doteraz sme zaplatili len 30% ceny zájazdu a do 1. 5. by sme mali uhradiť zvyšok.
Ďakujem
Dobrý deň,
v rámci pripravovaných opatrení sa rokuje aj o situácii v cestovnom ruchu. Jednou z vecí, ktorá je na stole je aj odklad čerpania služby cez poukážky. Tak by záujemca o dovolenku nestratil svoje peniaze a zároveň cestovná agentúra by neprišla tiež o veľké množstvo financií, kvôli čomu by sa mohla stať insolventnou. Ľudia by tak vycestovali na želané dovolenky až v priaznivom čase (po pandémii). Finálne riešenie však je ešte v príprave. Pre konkrétne možnosti bude treba ešte počkať.
Dnes je najlepšie komunikovať priamo s cestovnou agentúrou, cez ktorú ste si zakúpili zájazd. Cestovné kancelárie všeobecne odporúčajú počkať, ako sa situácia vyvinie. Nakoľko cieľom cestovnej kancelárie je fungovať aj po koronavíruse ďalej. Verím, že Vám ponúknu riešenie, ktoré je obojstranne akceptovateľné - možno zatiaľ oddialenie platby zvyšnej časti dovolenky a pod.
Máte nárok na zrušenie zájazdu bez stornopoplatkov obvykle aj v prípadoch, keď nemôžete čerpať službu cestovného ruchu - hotel uzatvorili, zrušili lety do danej krajiny.
Ako je nastavené Vaše poistenie neviem povedať - zmluvy sa samozrejme odlišujú. Treba si dôkladne prejsť všetky poistné podmienky, zmluvy a všeobecné obchodné podmienky kancelárie.
Poistenia, ktoré sú obvykle v rámci bookovania zájazdov dojednávané, sa vzťahujú najmä na storno zo zdravotných dôvodov. Ak by ste ochoreli, prípadne sa Vám stal úraz, máte nárok na odškodnenie a preplatenie storno poplatkov. Väčšina poistení nekryje situáciu, že by ste sa len rozhodli zájazd “pre istotu” stornovať a do danej lokality necestovať. Toto obvykle poisťovňa nepreplatí. Bohužiaľ sa tiež tieto poistenia často nevzťahujú na storná z dôvodu epidemiologickej situácie v danej krajine.
Reakcia v súčasnosti záleží na samotnej cestovnej kancelárii. V opačnom prípade platí to, čo je zmluvne dohodnuté - teda aj storno poplatky. Každá zmluva má definovanú výšku - zväčša sa to odvíja koľko ešte času zostáva do samotného zájazdu. Odstúpenie od zmluvy je vždy možné podľa storno poplatkov cestovných kancelárií.
Aktuálny zoznam neodporúčaných oblastí môžete sledovať na https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info....
Verím, že v spolupráci s cestovnou agentúrou nájdete schodné riešenie.
Pekný deň
Ing. Michal Ducký
web a blog: www.finporadna.sk
email: posta@finporadna.sk