Dobrý deň,
nedávno sme si chceli preniesť hypotéku do inej banky. Ich prvá otázka bola, či sme mali požiadané o odklad splátok počas pandémie. Ak áno, vraj "svietime" v systéme ako dlžníci a tým pádom nemáme nárok na prenesenie a ani na žiaden lízing alebo pôžičku.
Ak sme mali odklad splátok, prečo sme neboli upozornení, že budeme zaradení do zoznamu dlžníkov?
Kde zistím, že som v tom zozname?
Ako sa dá odtiaľ vymazať?
Ďakujem
Dobrý deň,
mrzí ma Vaša skúsenosť, avšak prax ukázala, že aj ten avizovaný legislatívny odklad splátok, ktorý platil počas pandémie, banky v praxi vyhodnocujú. Pritom bolo aj v médiách komunikované, že sa to nebude negatívne posudzovať. Nuž pravda je niekde inde a aj keď banky sú pri vyjadrovaní obozretné (teda sa ani nedozviete, že jedným z dôvodov je ten legislatívny odklad splátok), tak má to občas negatívny dopad na žiadosť o hypotéku.
Čo sa týka upozornení zo strany banky, verím, že aj pracovníci banky považovali tú situáciu a informácie vtedy komunikované tak, že to nebude mať negatívny vplyv. Preto je ťažko "súdiť". Zároveň platí, že ak klient pociťuje, že bol zo strany nesprávne/nekorektne informovaný, alebo dokonca zavádzaný, treba to riešiť.
Čiastočne sa tomu venujem aj v tomto článku https://www.finporadna.sk/problem-s-financnou-s....
Svoje záznamy v registri si viete pozrieť vo výpise z registra, pre tieto účely sa pozriete tu, kde je popísané všetko podstatné, ako sa k výpisu dostanete (dá sa aj elektronicky) a tiež koľko služba stojí - http://moje-financie.sk/sluzby/uverova-sprava/
V prípade, ak považujete nejaký záznam v registri ako nekorektný, je vhodné podať na to podnet a reklamáciu priamo v inštitúcii, ktorá zápis do registra poslala.
Držím palce
Ing. Michal Ducký
web a blog: www.finporadna.sk
email: posta@finporadna.sk