1 / 1

    Si pichla do osieho hniezda

    8. feb 2016

    Mne tam ale chyba prave to know-how, co v pripade, ked dieta vie napr. ze o 5 min. odchadzame, vie kam ideme, aj sa tam tesi, ale vsetko ostatne je dolezitejsie ako to aby sa oblieklo...dokola sa hraje, lezi na zemi vyzleceni, vsetci sme uz obleceni, pomaly otvarame dvere a cely cas si ho nevsimame s tym, ze my odchadzame a necakame a aj tak to ma zakazdym rovnaky scenar a este sa to vystupnuje tym ze on vlastne ani nikam nejde, lebo je unaveny, nechce sa mu a hotovo. A teraz co? Ma ho nechat sameho 5r. doma a ist si po svojom? Tak ako to bolo v pripade toho kabatu, ktore si dieta nechce obliect? A to je len jeden z mnohych prikladov...

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @elusive nemyslim 🙂 treba sirit osvetu 🙂 ja robim uplne prirodzene to, co je v clanku, nikto ma to neucil, a napriek tomu, ze mam dvoch chalanov s malym vekovym rozdielom, tak zazivam minimum stresovych situacii. a to teda urcite nie su ziadne splachovacie deti, nemaju byt po kom 😀

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @iwesska tak ide aj o to, ake je dieta stare. ja mam 4rocneho, a ked mu opakujem, pod, ideme, obliekaj sa a stojim nad nim, tak sa oblecie. ale ked mu len spoza dveri vykrikujem, oblec sa, tak jasne, ze ma ma v pazi. zas netreba na deti klast prilis velke naroky. pripadne mu este poviem, ze fajn, ked sa nechces obliect, mozes ist aj nahy, mne to je jedno. a keby ani to nezabralo, tak kludne by som tie dvere velmi okazalo zatvorila, aby pochopil, ze ostal sam. ale to uz kazdy rodic musi prist na to, co na jeho dieta funguje, nenasilnych moznosti je vela. ci myslis, ze ked ho zbijes, ze sa nechce obliect, je lepsie riesenie? to si ani neviem predstavit, ze by niekto urobil

    8. feb 2016

    @soldi Kde hovorim, ze ho bijem? 😅 Ja len reagujem na ten clanok, ze aj napriek tomu co tam je a co vlastne tiez instinktivne robim, to u nas proste bez zvyseneho hlasu nejde lebo tie stresove situacie robi prave on. Proste doma moze byt uplne pokojna atmosfera, v pokoji sa chystame, ale on zas musi byt ta vynimka co si bude dupat a bez akehokolvek dovodu sa bude priecit, lebo nejde vsetko podla jeho planu. A ustupit mu odmietam. Mne to pripada, akoby mu este nepresiel stale vzdor, nic sa nezmenilo odkedy ho mal. A tak sa snazim aj ho pochvalit, aj ho odmenit, aj s nim pekne komunikovat, ale aj tak sa nevyhneme stale systemu "bud-alebo", rataniu do 10...proste stale hroti situacie do krajnosti a mna to ozaj vytaca, ked to takto mam riesit niekolkrat za den a to este nespominam mladsiu, ktora jeho spravnie s radostou nasleduje.

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @iwesska to som nemyslela na Teba, ze ho bijes, len som sa pozastavovala nad tym, ze ci by niekto takuto situaciu bol schopny riesit nasilim 🙂 a kolkko rokov ma starsi? u nas su tiez niekedy este situacie, ked je starsi v nepohode a kazi atmosferu, ale z pozorovania mam potvrdene, ze to byva vtedy, ked je v nepohode on. a nevie to vyjadrit. a ja to nemam ako vediet. nikdy to nie je tak, ze on si povie a idem robit vsetkym zle. vzdy je za tym nieco viac. len je na to tazke prist. a jasne, ustupovat netreba. este stale su v staduz vyvoja, vychovy, ja sa vytacam len ked mam aj ja stres nejaky, ale inak sa to snazim brat s kludnou hlavou. ale tazko sa radi takto, kazde dieta je ine. a hlavne je, ze sa snazime, ziadna z nas nie je dokonala 🙂

    8. feb 2016

    @soldi On ma 5r. vela veci si vie spravit sam, aj ho za to vzdy pochvalim ako pekne to zvladol, ze som na neho hrda a tak. On potom z toho chvilu cerpa a staci ze mu nalozim na obed jedlo, ktore ma rad, ale momentalne sa mu na nom nepacia napr. bylinky, ktore sa mu este minule pacili a uz plesk o zem, zduty, ze on ide radsej prec, toto jest nebude. Hovorim mu ze ma na vyber, alebo obed, alebo odchod do izby, tak ide prec, potom si to rozmysli a pride, lebo je hladny. Ale chapes, clovek sa chce v klude najest, ale v takomto prostredi sa neda. Zaujimave, ale ze ked je u mojich rodicov, tak je uplne ukazkovy...no vsak bodaj by nie, ked mu splnia vsetko o co si zaziada a mama nechce skakat tak ako piskam, tak podme jej robit nervy, mozno povoli 😅

    8. feb 2016

    super link.. pripomina mi to vlemi veci z knihy respektovat a být respektovan, dke sa pise velmi podobne ak nie ja rovnako. casto ma napadne v roznych " krizovych " situaciach zareagovat ako pisali v knihe a skutocne to zabera....

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @iwesska haha to s tym jedlom poznam 😀 moj tak zas minule ofrflal nadrobno nakrajanu cibulu v polievke. tak som mu dala lyzicku a tanierik, ze nech si ju teda povybera 😀 moje deti nechodia na strazenie nikam, takze mi ich nema kto "kazit" 😀

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @lucka1987 ano, mne sa velmi paci ako je to efektivne. ze by si to ani necakala, ze staci tak malo kolko krat 🙂 skoda, ze o tom nevie viac ludi

    8. feb 2016

    Hlavne plati a aj vzdy platilo jedno: "to co si dieta nemoze dovolit doma dovoli si inde" a tak isto aj naopak😉....takze,ked sa dieta sprava napr.v skole uplne nekonfliktne,doma si dovoli kricat po matke....ked si to doma nedovoli,vyburuje sa inde ....v mojom pripade je to u ml.syna ten prvy priklad,a v pred pubertalnom veku sa veru vzdy neudrzim,takze u m a jedna vychovna leti hned ako zakrici na mna 2x po upozorneni....len tolko k tejto teme 😉

    8. feb 2016

    *u mna*

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @tina1982 predpubertalny vek este doma nemam, ale bit ich neplanujem ani vtedy 🙂 to budu trosku ine paky. napr. mam v plane za drze chovanie strhavat percenta z vreckoveho, zakaz technickych hraciek, zakaz kruzkov, ci zrusenie sukromia na nejake obdobie. a nesuhlasim s tym, ze ked je dieta nkonfliktne v skole, tak musi kricat doma. teda, Tvoje take moze byt, ale urcite to neplati celoplosne na kazde 🙂

    8. feb 2016

    @soldi presne niekedy staci velmi malo. zacala som si osvojovat najma to, ked sa maly hra som na natsveve, ze sa nezdvihnem a nepoviem pod ideme, ale ho na to pripravim, ze este tolko a tolko casu a ideme domov... a rovnako je to aj , ked chcem aby si upratal izbu , poprosim ho, a poviem ze mi urobi velku radost. ale priznam sa, nie vzdy to funguje, casto mu to opakujem aj 15 krat, az nakoniec nevydrzim, a poviem, nech si ju uprace, inak sa k nemu ziaden deti uz nepridu pohrat, lebo sa tam neda hybat.. teda pouzijem takuto vyhrazku 😀 ( no holt, nie som dokonala 😀 )

    8. feb 2016

    @iwesska môj starší - 5,5 roka je taký istý ako opisuješ 😖 Tiež doslova hrotí situácie tak, že ma dostáva do vývrtky s tlakom 300 napriek tomu, že sa snažím predýchavať a nedať sa vyprovokovať, ale veľakrát to nejde a veru u nás platí "mám hodnou maminku, ale když zařve, tak začnou uklízet i děti od sousedu..." .... Vzdorovať začal v 12-tich mesiacoch, potom to malo také výkyvy.. raz dobre, raz zle, potom horšie, potom zase lepšie.... teraz si už myslím, že to nie je vzdor, ale nátura... navyše doniesol zo škôlky papuľnatosť, pretáča očami... a každá sme iná a máme prah "pokoja" niekde inde. Ja som v tomto netrpezlivá a temperamentná... poviem milo raz, dvakrát, trikrát, na štvtykrát sa steny trasú... žiaľ.... ale ako píšeš, riešim takéto sitácie x-krát do dňa (nie raz za tri-štyri dni), takže už to neviem zvládať s kľudom a žila mi vystupuje na čelo už pri prvom náznaku odporu 😅 .... dúfam, že z toho vyrastie... Mladší je našťastie úplne iné kafé....

    8. feb 2016

    @tina1982
    @soldi
    ak sa mozem vyjadrit k pubertakom, bola som najstarsia, a v dobe ked moj brasko a segra boli pubertaci sme zili len s otcom co bol workoholik najvyssieho zrna, cize som bola na vyhocuv predurcena ja... tiez nesuhlasim s tym o tom chovani sa v skole a doma.. ja som bola ako dieta velmi bita, a tak mam voci tomu obrovsku averziu. normalne ma chyta uzkost ked vidim niekoho ci cudzieho alebo znameho ako hystricky krici na dieta, ponizuje ho, alebo streli facku. to dieta najma mladsie sa nema ako ubranit rodicovskej sile, tak tam potom stoji po ten facke ako obarene, a hladi na rodica s tym pohladom, kedy nevie ci ho ma nenavidiet alebo zacat plakat.. nechcem aby to zazivali aj moje deti. aj ked ktovie, nikdy nevrav nikdy, mozno mi niekedy streli ruka, ale tajne budem verit, ze nie a ze som tieto geny nezdedila ani po jednom rodicovi.

    8. feb 2016

    @soldi nejde len o kricanie,to bol len jeden z prikladov....je ich ovela viac....nie chvala bohu v mojom pripade okrem toho ze na rodicov zvysuje dost drzo hlas.....vidim co decka dokazu mame aj tu v dedine zoparzopar jednotlivcov,co si doma nedovolia absolutne nic a vonku ,v skole su drzi bitkari atd..vreckove detom nedavam ked potrebuju na nieco korunky dam im alebo im kupim,samozrejme zarach maju na to ich najoblubenejsie a ako som uz pisala,ked nepomoze leti vychovna....raz mi aj pan farar povedal tuto vetu:"pozrite sa ja chodim medzi mladez,sledujem ich,ucim ich a nieje to vzdy lahke,takze jedna vychovna hriech urcite nieje"😉.....vychovavaj si kazdopadne deti po svojom,toto je len mojmojazor,postoj a vychova,nemlatim ich,maju ozaj vsetko ale kricat po rodicoch nestrpim 😉

    8. feb 2016
    Komentár bol odstránený

    ja sa priznám, že keď bol naschvál vyrábal zlobu, skúšal moju trpezlivosť, a nedal si ju ani na 15. krát vysvetliť, dostal po zadku alebo išiel do kúta. keďže to bolo ozaj len občas, musím povedať, že si nemyslím, že z toho má nejakú traumu, alebo že ja mám mať výčitky kvôli tomu. za chvíľu má syn 7 rokov, a teda posledné 2 roky stačilo vysvetliť, max zvýšiť hlas a bol kľud. vie čo sa môže a prečo, vždy mu všetko vysvetlíme. no jednoducho boli situácie, kedy sa to už inak riešiť nedalo, aspoň podľa mňa.

    8. feb 2016

    @piacere Hovoris mi z duse. Prave o tom to je, ze su "deti" a "deti"...poznam take, ktore boli a aj su kludne povahy, nemaju za potreby robit taketo divadielka. Ja chapem, ze aj deti maju dni, kedy ich hnevaju vsetci a vsetko, ale denne? pri kazdej situacii?? Ja skratka nechcem dopustit, aby tu on bol pan domu a vsetci sme tu skakali podla jeho nalady. Proste su urcite pravidla, ktore tu dodrziavame vsetci, tak ako je to v skolke, skole v robote a ked sa chce stavat na zadne, tak nech, ale urcite mu nebudem robit po voli. Ma priestor pre seba, ked sa chce hrat, moze s cim chce, nenutim ho do toho, co chcem ja. Ale ked chcem zase od neho nieco ja, tak na tom trvam a ked to nejde po dobrom, tak to ide po zlom, krikom, zakazmi, ale este som nenasla prirucku, kde by vysvetlovali, ako predist tomu aby vobec k tomu kriku a zakazom dochadzalo.

    8. feb 2016

    tak tak, strasne zalezi od konkretneho dietata. u prveho syna vsetko fungovalo a u druheho absolutne... ten druhy je tak neuveritelne vzdorovity, ze dostane do vyvrtky vsetkych, aj moju mamu, co ho nemala problem nosit, ked bol maly revajuceho cele hodiny. 🙂 stale mi opakuje, ze to este nezazila a to je ucitelka 🙂 🙂 🙂

    8. feb 2016

    Akurat som to zdielala na fb, hehe.🙂

    8. feb 2016

    Tak toto je ideál - môžem sa len snažiť k nemu priblížiť - myslím, že všetko to bolo vystihnuté v úvode článku : Opakujte všetko ako verklík a bez emócií.
    Čo je riadny zaberák na nervy. Je to pre mňa inšpiratívne, ale ako vravím, je to skôr ideál.

    8. feb 2016

    uz len mat ten dar nekonecnej trpezlivosti. v hlave to je je uz len sa nenechat vytocit. tazky trening semtam pre mna. tiez zalezi, ako sa ja citim. ak som v strese, bolest hlavy, nevyspatie, tak mi aj malo staci a kricim☹( a inokedy sa dokazem ovladnut az sama ziram. chce to dlhorocny trening veru. skoda, ze tie nie stastne zvladnute situacie sa nedaju vratit spat.

    8. feb 2016

    Ja mam dieta temperamentne,zduvajuce sa,ale kludne to ide.len casto meskame.funguju tieto rady,to ze na nu nakricim nic z dlhodobeho hladiska neriesi.a ked sa tesila niekam a nakoniec nechcela ist,tak sme nesli.raz sme to tak spravili.a nejak uz ist chce.toto cele vyzaduje vela kreativity a trpezlivosti.

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @tina1982 ja kricanie tiez nestrpim, len tvrdim, ze to ide aj inak. a efektivne. a bit predpurtaka mi uz pride vyrazne ponizujuce pre neho. ja som to sem dala, aby si mohol kazdy precitat aj iny pristup a aby zistil, ze sa to da aj inak, nez bitkou. niekto si z toho nieco vezme, niekto nie 🙂

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @lucka1987 jaaaj, s tym upratovanim. Leonard ma 4 roky a konecne! upratuje 😵 zacnem ja a zadelujem mu ulohy a on ich s radostou plni. a motivaciou je len to, ze mu poviem, ze ked bude upratane, budem sa s nim hrat, alebo mu precitam knizku, proste moja plna pozornost je prenho najvacsia odmena. je to super 😀 a to je hrozne s tym bitim, co pises ☹

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @piacere haha, vsak ja tiez nie som svata a niekedy si pokricim 😀 tam ide skor o tu snahu, zlyhania su povolene 🙂

    8. feb 2016

    @soldi jooj snažiť sa snažím, až sa potím... ale ako to (ci pana!) niekedy za ten svet nejde... resp. jak hovorí môj muž: tade vlak nejde... 😅 😀

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @vedorka och, ani mi nepis, ja mam jedneho tvrdohlaveho neskutocne a druheho vzdoroviteho az strach 😀 na kazdeho funguje nieco ine, presne ako pise
    @ivianocka chce to vela kreativity a trpezlivosti 🙂

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @piacere urcite tu nasu snahu raz deti ocenia 😝 😀

    8. feb 2016

    @soldi budem veriť 😀

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @zuzana1404 ano, je to skor navod, o ktory sa mame pokusat, nemyslim, ze niektora z nas to dokaze aplikovat na 100% 🙂 ale aspon vyskusat urcite za to stoji 🙂

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @piacere asi takto by som to vyjadrila: istoooooo. 😀

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @noname26 myslim, ze dar nekonecnej trpezlivosti ma malokto 😀 vsak sme len ludia, matky, robime chyby, to nevadi 🙂 kazda situacia a to ako ju riesime nas niekam posunie 🙂 ja napr. prinezvladnutych situaciach rozmyslam, ze ako by sa nabuduce dala zvladnut inak, a potom to skusam aplikovat. niekedy uspesne, niekedy je to fiasko 😀 momentalne napr. riesim, ze ten moj mensi cert, ked sa mu nieco nepaci, tak krici. vyslovene vzdorovito s odporom, keby som to mala vyjadrit slovami, tak by to vystihlo: nie, strc sa! 😀 a kedze sa mi to nepaci, tak som dumala, ako to riesit. az som vydumala 😀 povedala som mu,ze ked bude po mne tak skaredo kricat, tak mu vzdy umyjem tvar vodou. a cuduj sa svete, ono to funguje 😀 pritom to nie je ani vyslovene trest, len akcia a reakcia 🙂

    8. feb 2016

    u nás raz bola vlažná sprcha..mal asi 2 roky, a tiež sa nevedel ovládať, vysvetlila som mu, že sa takto nesmie chovať, chcela som jeho pozornosť upriamiť na iné, nič nefungovalo, tak som ho prvý a posledný krát, tak ako bol oblečený, postavila do sprchy a pustila vlažnu vodu. nie som na to pyšná, ale nedalo sa inak, toto mi prišlo ako najlepšie riešenie vtedy...

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @kristinamr uff, dufam, ze si mu to aspon vopred oznamila, co mas v plane 😅

    8. feb 2016

    áno, vysvetlila som, čo bude, keď neprestane..

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @kristinamr asponze tak, verim, ze si uz bola zufala

    8. feb 2016

    @soldi bolo to dosť náročné obdobie, všetko bolo ne,ne,a ne! už som bola na nervy z toho.. má aj v povahe byť takýto, ani my s mužom nie sme lahké povahy, ale, chcela som, aby sa naučil ovládať..a musím ho velmi pochváliť. je to rozumný chlapec, ktorý ked sa aj občas nerváči, len mu poviem, že sa nechová pekne, ide do izby sa ukludniť. chvilku to trvá, ale potom je ok. je to moje zlatíčko 🙂

    8. feb 2016

    @kristinamr moja ked mala obdobie nie, tak som vsetko hovorila v negative a na 80% to fungovalo 😀 Nedostanes ranajky, nejdeme do skolky, neobuvaj si tie topanky...

    8. feb 2016

    dievcata, co mate tazkosti dohodnut sa s detmi a vzajomne sa respektovat, skuste si zobrat online kurz vychova nevychovou na www.nevychova.cz tak dostanete kopec zaujimavych podnetov a vysvetleni

    8. feb 2016
    Komentár bol odstránený

    @soldi no ved ok...v pohode....ja som zas len reagovala na clanok😉....mimochodom este nehovor hop,aby si aj ty nebola prekvapena ...inak ti zelam pekny den 😉

    8. feb 2016
    soldi
    autor

    @tina1982 to pocuvam od kedy sa mi deti narodili 😀 nedavam sladke: vsak pockaj, ked Ti zacnu chodit do skolky (stale nedavam)... a pod. stale sa mi s tym niekto "vyhraza". 😀 ale ja som celkom zasadova a svoje postoje ohladom vychovy nemenim 🙂

    9. feb 2016

    @soldi no to aj ja pocuvam 🙂 ale zas u nas su aj situacie, ktore neviem 100% intuitivne riesit, pretoze mam svoju "nadielku" vychovy z minulosti, ale tak ja som zase taka, ze hladam cesty a ta nevychova je super. Inak moja mala zacala chodit do skolky a teda ziadne sladkosti tam neficia, pije sa len voda a nesladeny caj, svacinky su nakrajane ovocie a zelenina, obedy maju nesladke a v bio kvalite....tak ja neviem 🙂

    9. feb 2016
    soldi
    autor

    @lilina22 tak ja tiez urcite neriesim vsetky situacie na 100% 😀 ono pri dvoch chalanoch je to fakt zaberak a vidim, ze ich musim skutocne drzat skratka, inak zdivoceju 😀 ale udriet by som ich aj tak neudrela. 🙂 a Linda chodi do prazskej skolky? tam je urcite super vyber, nie ako u nas ☹ moji chodia stale len na tie 4 hodiny dva krat do tyzdna (od septembra by mala byt konecne celodenna), takze tam nejedia, ale vychadzaju mi ucitelky v ustrety, ostatne deti piju dzusy a sladenu vodu, moji len cistu, ked bolo mikulasa, ostatne deti mali kinderka a mojim boli kupit v dmke bio tycinky ktore im aj ja davam, takze su fakt zlate a snazia sa 🙂 a chalani su nastastie taki, ze to co nepoznaju, to nezjedia 😀

    9. feb 2016

    @soldi hej, chodi tu do monte skolky ale len 3 dni 9-12 a zatial som tam s nou ;) ratam, ze adaptacia tak mesiac dva potrva ;) ale aspon vidim a vnimam ako sa tam k detom chovaju, aky maju rytmus dna, co jedia, piju. A maju tam aj psa - svajciarskeho ovciaka, ktory s detmi v skolke vyrastol. Je ale uzasne, ze ucky vam takto vychadzaju vustrety, drzim palce, nech vam to od septembra vyjde!

    9. feb 2016
    soldi
    autor

    @lilina22 jeej, to je super ze si s nou, ja som tiez s leonardom chodila asi dva mesiace a strasne sa mi to pacilo 😀 a to ze tam maju este aj psa, tak to uz je uplne super 😵 u nas by mali teraz otvorit skolu fantazie miesto klasickej skoly, tak tam sa pokusim leonarda prepasovat 😀 svokra bude nadsena, je to u nich v dedine 😅

    9. feb 2016

    @soldi fakt? Skolu Fantazia? Ako je v BB? A kde presne, nemas viac info?

    9. feb 2016
    soldi
    autor

    @lumoska v milochove. len este cakaju na schvalenie. a ano, presne tu ako je v bb 🙂

    9. feb 2016

    @soldi super, dakujem. Tak hadam sa to podari!

    9. feb 2016
    soldi
    autor

    @lumoska dufam, aj ja 😀

    9. feb 2016

    Zeno dik za super clanok!
    @soldi

    8. mar 2016

    @soldi non taka otazka,zé poznam jednu matku ma chlapca od septemnra chodi do skoly.ta mamicka dajme jej meno Anca.Anca z partnerom nebyva\rozysli sa a anca byva u rodicov aj zo syncekom.Kedze "nema otca"ako vzdy hlasky padaju kes cosi spravy ON ZA TO NEMOZE no dobre.ANCA ho vychovava tym stylo,ze ho dice nebije Ale ani extra nenapomina.Ked ho okrikne jeho babka alebo dedko(tam kde byva)neposluchne.anca aa za to zlobi ,ze sa im nemaju co rodicia starat do vychovi.chlapec sa vola Lukas.Ked Lukas nieco vyparatil matka mu ma to nic extra nepovedala len mu daco dohovoila a pohrozila,ze ked to a to nebude alebo tu polievku nezje pojde sediet ma CERVENU STOLICKU vzdy pouzivala trest tu cervenu stolicku.Lukas ked isiel pykat tak musel ist sediet a reval tam ako tur.stavim sa ze nevedel preco stolicka a cervena..no babka ho vzdy podla mojho oka dobre "klatila"vzdy ho spravne napomina Ale jemu to je fuk.ked vrazal tatrou do babky anco to bolo fuk a nedohovorela mu.skor sa zamiala ma tom.krpec to video a dovolil si viac.dnes uz ma 7r. A babka krajala zemiaky a kopal do stolicky -vymyslal napriek.povedl mu Lukas nerob....povesal jej :ty si sprosta stara baka z velku ritu zavri si hubu.Anca?nic nepovedala.ked babka po non uz asi 5krat zhukla Luk.preatan!Anca sostala amok a zjapala po babke aby ho nechala....Otaska znie,co mala v plane s tou stolickou cervenou???ako daka speci vychova???nevazi si noc co dstane nadava starym rodicom v dedine ho nemaju radi...z chlapca sa stava maly "hulvat"dzvesela som sa,ze anca mi nadava do retardov kes nieco nezvladne.potom preco co tp je za vychovu?ma jednej strane tutù moj synacik juuujujuu meublizujte mu nenapominajye ho on je moja laska ma druhej strane opak.chudak dieta.da sa s tym daco spravit???vyjadite sa niekto ak tu este zabludite

    8. mar 2016

    @danulicek toto by malo byt vo vybrali sme 🙂

    9. mar 2016

    @iwesska
    @piacere - baby, ani neviete, ako ste mi pomohli, tým, že nie som sama. Ja mám 5,5-ročnú dcérku a presne ako píšete. Občas sú dni na slučku, ako dnes napr. Presne som nenašla spôsob, ako na ňu bez kriku. Jej reakcie na dané situácie opisované v článku absolútne iné, žiadne že dám vybrať to alebo to (čítala som aj knihu Respektovát..., na ňu nezaberajú vôbec takéto postupy). Keď na ňu príde jej náladička, koniec. Ani z voza, ani na voz, a nezaberá absolútne nič, len krik. Proste bohužiaľ, keď sa musíme chystať ráno do škôlky, a namiesto obliekania všetko možné. Pritom v škôlke pochvala, že najrýchlejšie z triedy vychystaná. Doma aj na hlavu sa môžem postaviť, všetko má prednosť, končí to obvykle jedovaním sa, že jej vadí čiapka, šál, nohavice.. (doplň podľa nálady, raz ju to tlačí, na druhý deň jej to je voľné...) A to ju budím o pol hodiny skôr, ako by reálne stihla veci urobiť, keby ich robila. Na jedenie, umývanie, oblečenie a vychystanie z domu má hodinu času. A aj tak nepomáha ☹ Občas to ide, ale neviem nikdy dopredu odhadnúť, čo nás ráno čaká... Biť ju nebijem (nezaberá), ale vadí mi ten stres a krik, ktorý to všetko proste sprevádza. Nezaberá 1000x v kľude denno-denne vysvetľovať, prečo a ako by to šlo rýchlejšie, bez stresu a v pohode. Prečo? Netuším... ☹

    10. mar 2016

    A ešte som chcela dodať napr. o tom znášaní dôsledku.. No čo jej mám v zime povedať, že pôjde v spodnom prádle do škôlky, keď sa nestihne obliecť? No to je aké riešenie, sa jej tým "vyhrážať", keď viem, že toto teda nedám isto a nenechala by som ju tak ísť. To isté, že nechám ju doma, a my odídeme (plus teda to demonštratívne otvorenie dverí). Mimochodom, párkrát som skúsila, bolo to ešte horšie, chytila taký záchvat plaču, normálne že nervy, až sa triasla, že nebola schopná sa obliekať vôbec. Viac som to neskúšala.
    Mimochodom, keď sa jej veľmi chce, tak sa oblečie normálne rýchlo. Ale to je tak 1x za týždeň.

    10. mar 2016

    @katrinka8 uz sa to tu pisalo, ale napisem znova. Velmi odporucam nevychova.cz, ja som bola v koncoch. Uz som kricala a bola som z toho nestastna. tento kurz mi dal uplne
    novy smer v rodicovstve. Tie zakladne body su aj v clanku z linku, ale nevedela by som podla neho zmenit stereotyp a pochopit podstatu problemu, preco sa moja dcera rano nevie vychystat bez revu a kriku do skolky.

    11. mar 2016

    @katrinka8 no moja sa nechce obliekat tiez. Ok. Neoblecie sa. Ja ju aj von vypustim neoblecdnu. Za tych par sekund neochorie a zisti, conznena, ked je v zime vonku neoblecena. Na tej foto sme sa sli kupat zaciatkom februara. Aj v aute (mame podzemnu garaz) sla takto. Na mieste cinu, ked som otvorila dvere, hned zahlasila, ze jej je zima 😂

    11. mar 2016

    @zuzigirl No lenze urob toto v panelaku a poslu na teba socialku. Este ta moja tlchuba susedom povie, ze mama mi nedala veci na oblecenie, nie ze on bol lenivy... a deti hovoria vzdy pravdu, takze hadaj komu uveria.

    11. mar 2016

    @katrinka8 Chapem ta... u nas som kupila take male presypacie hodiny, oznamim mu ze nastavujem casomieru - ma 5.min. na oblecenie a ked nie, pride trest-zakaz telky, tato mu nepovie rozpravku vecer, alebo ziadna sladkost dalsi den... vacsinou to funguje, ale niekedy ma v pazi tie tresty. S upratovanim izby je rovnaky problem, vtedy poviem, alebo to upraces-tiez s casomierou,alebo hracky beriem a budu byvat u nas, tebe zostane len prazdna skrina. Raz sme mu zobrali uplne vsetko asi na tyzden a nebolo mu veru vsetko jedno.

    11. mar 2016

    @iwesska ja som to veru urobila v panelaku. Ludia naokolo ma nezaujimaju...

    11. mar 2016

    Ak mozem vela zalezi od povahy dietata....fakt,.,.mozes ratat, odist do inej izby...poznam dieta velmi kludnej matky ktore rozbilo okno...a nebila ho vobec....v afekte hryzlo...kopalo....dlho....taky nervacik....uz ma cez 12 rokov....v povahe narocny dodnes....nik ho nekazi....psychol.vyvoj v norme......robi zlobu....

    11. mar 2016

    @zuzigirl V podstate ani mna, ale zas odtial-potial. Ja mam deti dve a ked on sa neoblecie a ja s malou budeme oblecene /to je ten lepsi pripad, kym si podla jeho vzoru nezacne davat veci dole aj ona/, ja nebudem s nim chodit hore dole od brany domov a trpiet jeho rozmary a mala sa mi za ten cas spoti a ja s nou a to on este si neodpusti pri tom huronsky rev, ako keby sme ho tyrali. On je schopny sa aj v noci zobudit a hodinu revat, len pretoze musi ist cikat a jeho to otravuje, nevaha zobudit tym revom celu rodinu...proste na niektore deti neplatia vseobecne pravidla, kazdy den musi clovek hladat sposoby ako ho dostat tam kam chce.

    11. mar 2016

    @iwesska Tak prid za nim s vecami (donesies 2 druhy z kazdeho) a opytaj sa ho co si chce obliect, nech si vyberie. To mi akurat napadlo. Mozno to zaberie.

    11. mar 2016

    nechavam svojmu dost priestoru na sebarealizaciu, ale teda odtial potial. urcite sa nepytam ci a co si oblecie, ked babku zacal bit s varechou a ona mu hlaskom mysky hovori no no no, hlasno som ho napomenula. ked nepomohlo, dostal po riti. poznam svoje decko, viem, ze je inteligentny, sikovny, davame mu vela lasky a neprejde den, aby nam aspon raz nepovedal, ze nas lubi a silno neobjal. Ale ked s nim neurobim poriadky teraz, tak kedy? ked v skolke s tou varechou nejakemu inemu decku slahne po hlave?

    11. mar 2016
    soldi
    autor

    @micak ja nepochopim tu logiku ze dieta niekoho bije a Ty to riesis tym, ze zbijes jeho. to je ako ked kricis na decko, ze nech nekrici.

    11. mar 2016

    @soldi nie nie, ja ho najprv upozornim, vysveltim. a ked krpec krici, pridem k nemu a posepky sa ho spytam preco krici, nech mi to povie kludnym hlasom. a v druhom rade- videla som par deti vychovanych v duchu "slova" a poviem ti, nechcela by som, aby sa moj syn s nimi hral, lebo boli ako divocaci..kazde dieta je ine a na kazde plati ine.

    11. mar 2016
    soldi
    autor

    @micak a preco ho bijes, ked on bije? aku to ma pointu? moje deti su vychovavane len slovom a su v sirom okoli tie najposlusnejsie. aj ked divi su, ale to patri k detstvu, nebudem vyzadovat od 2rocneho aby sedel na mieste bez pohybu, na druhu stranu nahanat sa napr. v restauracii je tiez u mna nepristojne

    11. mar 2016

    @dejka77 Vsak on si sam vybera outfit ako to on vola😀Ale len malokedy ma chut si ho aj obliect, lebo ma ovela dolezitejsie veci na robote. Zvycajne sa popritom hra a dopadne to potom aj tak, ze si da dvojo treniek, lebo si nevsimol, ze jedny uz ma😀, alebo si neda ziadne, alebo tricko naopak a pod. a ked ho upozornim, tak vzdychy, vzdor, co zas otravujem.

    11. mar 2016

    @iwesska Tak podla toho clanku ti radim povedat neutralnym tonom: oblec sa alebo ta obleciem ja 🙂. Samozrejme to tak potom aj vykonat.

    11. mar 2016

    @soldi nikde som nepisala, ze moj musi sediet nehnute. v dome mame permanentny bordel, upratuje sa az pred spankom. ale hranice musi poznat, ako kazde dieta. ze su tvoje slusne, super. aj moj je slusny.

    11. mar 2016

    toto je tak blba tema, rovnako ako ockovanie. nic nie je cierne a nic nie je biele..

    11. mar 2016
    soldi
    autor

    @micak ale vsak ja som to tiez nepisala na Teba 😉 to bolo na margo Tvojho oznacenia, ze deti su divoke. ja som Ti len chcela vyvratit klamlive presvedcenie, ze kto dieta nebije, tak musi mat neposlusne deti, ako si prezentovala vyssie. a ockovanie je o uplne inom, tam to naozaj ciernobiele nie je, ale ze sa deti nemaju bit je pre mna rovnako pevna zasada ako to, ze deti nemaju pit alkohol napr. u mna toto na diskusiu nie je. kto deti bije, nech sa paci, jeho vec, ale nepresvedci ma ziadnym sposobom, ze to je spravne, alebo ze sa to inak neda

    11. mar 2016

    @kristinamr Podla mna je vlazna ci studena sprcha o moc horsia ako jedna vychovna po zadku...Ved to dieta mohlo dostat sok...

    11. mar 2016

    Velky problem tejto doby je, ze sa ludia skoro vzdy a vsade ponahlaju...a deti nemozu byt detmi...musia byt "rychlo dospele"..musia vediet podla veku toto, tamto...ide mi to na nervy...tiez som capala o riti...kym som si neprecitala jeden clanok, ktory mi otvoril oci....bol o neustalom tlaku, ktory na deti nasim ponahlanim a vdaka okoliu vyvijame...uz mam na haku, ci pridem neskor...ci sa moje deti hadzu z trucu niekde po zemi...ja mam cas...su to deti..nie vojaci..a co si myslia ostatni ma nezaujima..hlavne, ze su stastne

    11. mar 2016

    @dolijalu mas link na ten clanok?

    11. mar 2016

    @alexia1984 praveze nie...

    11. mar 2016

    @micak mne sa zda, ze si pochopila, ze ak sa deti nebiju, tak sa automaticky netrestaju ani nijak inak. Ale je vela sposobov, ako dieta trestat aj bez capania po riti.

    12. mar 2016

    @domak2 A to su ake sposoby?Spominana sprcha je podla mna uplne tyranie...

    12. mar 2016

    @petkovadanuska23 tak ked nemyslim capanie, tak tym nemyslim ani ine fyzicke tresty, ani klacanie na polienku. 😅 Moja napriklad ide za nezavrete dvere, uz tu niekto pisal o stolicke za trest, pripadne schodik, zakaz niecoho, ukazanie dosledkov....

    12. mar 2016

    @soldi deti, čo teraz vyrastsju su príliš egocentricke, pochopíš, ked budeš stara a malý prd ti vynada do kráv a debilov. potom asi povieš ano mojko zlate máš právo o mne hlásať, že som krava a hádam ani nebudeš daleko od pravd.

    12. mar 2016
    soldi
    autor

    @adsumus som cakala co za "mudrost" vypustis 😀 neviem ako u vas doma, ale u nas sa takto spolu nebavime. a dalej uz komentovat nejdem, pobavila si ma ako kazdy Tvoj koment 😀
    ps: a este su aj neockovani ti moji galgani!!! 😀

    12. mar 2016

    @soldi tak ja som ani nečakala od teba na toto rozumnu reakciu, takže peace.

    12. mar 2016
    soldi
    autor

    @adsumus na Tvoje prispevky sa ani rozumne reagovat neda 😉

    12. mar 2016

    @zuzigirl - no len ja takéto veci nemôžem praktizovať ráno, keď idem do škôlky, kde musím byť do určitej hodiny, lebo mi tú škôlku zavrú ☹ (že odísť "holá", a potom sa z pol cesty vrátiť) - jednoducho to časovo nedáme, keďže mám ešte mladšieho 2-ročného chystať. Najčastejšie sú totižto tieto výstupy práve ráno, keď treba ísť do škôlky. U nás je problém to, že už dosť tak ju budím o takmer pol hodiny skôr, ako by mohla vstávať, pretože aj jedenie jej trvá do pol hodiny (jedenie pre ňu vypitie kakaa), proste u nás áno to je tortúra. Niekedy to d, ako napr. tento týždeň asi 3x bola celkom pohoda, že jej to šlo celkom od ruky. Ale 2 dni boli také besné...
    Nezaberá ani výber oblečenia, to si chystá už večer predtým, má na výber, čiže to, čo si sama nachystala, si oblieka - primerane počasiu (pre tých, ktorí tvrdia, že dieťa si nemá čo vyberať, čo si oblečie)

    12. mar 2016

    Ano, clanok je super, nemyslim, ze deti sa maju bit. Ale obcas je fakt problem ostat kludny, ked ste v casovej tiesni. A to urcite trapi najviac mamiciek, ktore chodia do prace a nemaju pohyblivu pracovnu dobu, event. ich praca nezacina aspon o 9tej. Ja mam pracovnu dobu od 7hod., mam dve deti (22m a 3,5r.) Toho starsieho vozim do skolky a potom sa ponahlam do prace. Ked sa on obcas "rozhodne" nespolupracovat, tak bohuzial po par kludnych pokusoch, vypenim... Nie som za to rada, nastastie sa vzdy po taktomto excese rychlo obaja ukludnime a postiskame, ale ja aj tak pridem neskoro do prace... Takze vsetko z clanku je ok, len v tych stresovych rannych chvilach, to u nas nie vzdy funguje...

    12. mar 2016

    @katrinka8 tak zobud o hodinu skor...moja starsia bola rano niekedy ako godzilla, demolovala od jedu celu izbu🙂...upravilo sa to, ked sme si zacali vzdy vecer pripravovat veci na rano, co si oblecie, takze nemohla vymyslat, ze to nechce....aj teraz, ked ma 6, radsej si privstanem a budim ju slovami, ako keby bola to naj dieta na svete😀DD celkom sa mi tym dari okamzite vymazat zlu naladu, ked rozlepi oci😀 treba na nich oklukou🙂

    12. mar 2016

    @salmonica - presne tak, súhlasím 🙂
    Vyššie bolo spomenuté, ako veľmi sa v dnešnej dobe ponáhľame, a ako to zle vplýva na deti. No, ono to zle vplýva aj na nás, ale treba si aj uvedomiť, že naozaj nie vždy je možné prísť neskôr - napr. do práce. Raz-dvakrát, to budú nadriadení tolerovať, ale nedá sa každý deň byť ležérny, prísť neskôr, tam už to všetk omá svoje negatívne dopady. To isté škola, nemôžem predsa nechať dieťa, aby si "užívalo okamihu" a prišlo preto neskoro do školy. Tiež by to malo dopady naňho. Skôr by to malo byť asi poňaté tak, že sú proste situácie, kedy sa aj deti musia naučiť, že majú svoje povinnosti ako my dospelí (napr. chodiť do škôlky či školy) a že fungujú vo svete isté pravidlá, ktoré treba dodržiava, hoci "sme maličkí". A v tých ostatných chvíľach, keď je to možné, tak spomaliť. Proste nájsť takú rovnováhu v živote.

    12. mar 2016

    @dolijalu - nuž, to by musela vstávať asi o šiestej, hoci si myslím, že u nej nie je ani tak problém to, že by sa nedokázala obliecť rýchlo, ale to, že ona má na robote všetko iné, len nie obliekanie. Chcela by som ju naučiť to, čo v škôlke robí - keď sa obliekam, tak sa obliekam. Neodbieham, nepozerám medzitým 10x do okna, kto už do tej škôlky ide, nenaháňam brata po izbe... Ona má všetky veci nachystané večer, sama si vyberie, čo si chce obliecť, aj s azobudí v kľude, naje obvykle v kľude (síce ako spomalený film, ale v podstate v kľude), aj tie zuby si ako tak umyje v kľude, a príde obliekanie, koniec... A to vstáva o 6:45, z domu odchádzame cca o 7:45, takže má hodinu na to, aby vypila kakao, vycikala, umyla zuby, obliekla. Za normálnyc okolností nemá čo robiť za 20 - 30 minút. A my v strese bežíme na poslednú chvíľu ☹

    12. mar 2016

    @dolijalu - desím sa toho, čo bude v seprembri, to budeme musieť reálne vstávať skôr, o dosť a všetxci, pretože to aj mladší pôjde u do škôlky, a dcérka do školy. Čiže ed školou eše stihnúť aj škôlku, a cestu do školy, čo je tiež cca 10 minút rezkým krokom zo škôlky ešte (našťastie škôlka za domom).. Bude to v každom prípade zaujímavé... 😀

    12. mar 2016

    Samé preklepy, ospravedlňujem sa.

    12. mar 2016

    @katrinka8 neboj, ja to poznam velmi dobre...ja okrem velkej taham kazde rano do skolky dvojrocne dvojicky, ktori musia vstavat kvoli svojej sestre...a nielen rano, ale aj poobede im kratim obednajsi spanok, lebo treba po nu ist...vies si predstavit ten cirkus😀 AAALE....ja uz mam nervy zo zeleza🙂 pamätam casy, kedy nas vecne cakal rano jeden trolejbusar na zastavke, posledny trolej, ktorym som stihala skolku/robotu🙂 vzdy nas nechal dobehnut, ked videl, ako ju taham🙂

    12. mar 2016

    @katrinka8 aj moja pojde do skoly a chalani do skolky😀 amen tma😀

    12. mar 2016

    @dolijalu - no zbohom, to sme dopadli 😀 😀 Aj náš musí skôr vstáva kvôli sestre inak... No, čo už, iná možnosť nie je. Hádam to nejak zvládneme. Nás takto vyprevádzajú ráno zo škôlky tetušky ako posledných, kým zamknú dvere, paradoxne bývame najbližšie pri škôlke z celej triedy 😀

    12. mar 2016
    12. mar 2016

    @katrinka8 podebatime v septembri v nejakej psychiatrickej skupine pre matky na MK😀

    12. mar 2016

    @dolijalu - tiež si myslím

    12. mar 2016

    @katrinka8 stale iba zamietas. Nechces ani vyskusat. Nemusis sa vracat domov obliekat, oblecies pred dverami. Zides o 10 min skor dole, 2rocny vydrzi a nemas stees. Ale ty chces ib dieta menit, svoj postoj nie.

    13. mar 2016

    @zuzigirl - ja mám toho vyskúšaného veľa, viem, čo mi na dieťa určite nezaberie. Preto píšem, že na moju dcérku nezaberajú takéto metódy, akurát sa vytočí ešte viac. Ona mi "holá" z bytu nevyjde. Problém nie je to, že sa nechce obliecť, ale to, že jej to neskutočne dlho trvá, zdržuje, robí všetko možné, len nie to, čo treba (najmä pri obliekaní) - a nie, nezaberá ani vstať skôr, akurát sa dlhšie neoblieka. A áno, nechcem meniť svoj postoj v tomto, (ale ani dieťa nechcem zmeniť, len postoj dieťaťa chcem zmeniť) pretože môj postoj k tomuto problému považujem za správny - keď sa niekde chystám (kam je nutné z objektívnych dôvodov ísť), musím sa naučiť robiť to tak, aby som tam bola včas. Také sú proste pravidlá, ktoré musí každý dodržiavať (aj iné deti musia byť včas v škôlke, škole, dospelí v zamestnaní - kam by sme došli, keby si každý robil to, čo chce?) V tomto prípade je nutné, aby šla do škôlky (neskôr do školy a ja do práce) a je našou povinnosťou tam byť včas. Postoj v tomto prípade by sa malo naučiť zmeniť dieťa - jednoducho by mala pochopiť, že jej povinnosť je prísť včas do škôlky (školy) tak, ako je mojou povinnosťou prísť včas do práce. Môj problém v tomto je to, že ju neviem naučiť, ako má ten postoj k tomuto sama z vlastnej vôle zmeniť. Pretože jej to človek vysvetľuje snáď 100x, prikývne, ale o 2-3 dni je to znovu rovnaké. Čiže buď nechápe, že prísť včas je dôležité, alebo to ignoruje, alebo neviem. A toto je podstata problému, na ktorú neviem prísť - proste neviem, prečo to robí, neviem, prečo má problém doma sa vychystať do škôlky, keď v škôlke je vychystaná všade rýchlo, medzi prvými alebo prvá, aj doma to občas dá bez problémov (nevšimla som si žiadne konštelácie, ktoré to ovplyvňujú, neviem, prečo niekedy áno, inokedy nie). Keď sa jej na to opýtam, povie, že nevie.
    No neviem, ako by mi zmizol stres, keby som v chvate musela na schodoch alebo vo výťahu alebo kde vlastne, obliekať plačúce dieťa (pretože u nás by to skončilo plačom a ani obliecť sama by sa už nebola schopná), vláčiť pritom celú jej zimnú garderóbu a k tomu ešte strážiť 2-ročné dieťa, ktoré tam asi len tak nebude pri nás v tichosti stáť a trezlivo čakať, kým sa sestra oblečie. No, Boh poteš susedov, nemienim teda robiť cirkus na celý panelák, nik nie je zvedavý na to, že moje deti idú ráno do škôlky.

    13. mar 2016
    soldi
    autor

    @katrinka8 a preco ju teda neoblecies Ty?

    13. mar 2016

    @soldi - a prečo by som mala obliekať predškoláčku? Veď to dokáže sama, a veľmi dobre 🙂 V 3 rokoch vedela sama pekne poobliekať - aj v škôlke ju chválili, že vždy prvá 🙂 Nemôžem predsa za ňu robiť všetko, čo sa jej momentálne nechce robiť (nepáči)... A okrem toho, ona nechce ani, aby sme je pomáhali napr. zapnúť gombíky či zips, keď už ozaj nestíhame. Jej to naštartuje riadne nervy, tvrdí, že nie je malé bábätko.
    No, ťažká povaha, blíženec 😀 Občas mi už ostáva len nádej, že z toho proste vyrastie. A rátať si v duchu do 10... Kľúč k úspechu je prísť na to, prečo. Keby som to pochopila, možno by som vedela, čo s tým. Na to som však zatiaľ, bohužiaľ, neprišla ☹

    13. mar 2016

    @katrinka8 mozno chce iba pomoct, akopomahas jej bratovi. A je to nejaky protest zo ziarlivosti...ja osobne by som veru proti nej nebojovala. Lebo to, co predvadzas ty, je podla mna boj. To je len pohlad zvonka, vsetko je pre nas akoby vytrhnute z konceptu...drzim palce, nech to poriesite knspokojnosti vas oboch.

    14. mar 2016
    soldi
    autor

    @katrinka8 a preco by si ju niekedy nemohla obliect? ja mam doma rovnako stareho chlapca, ktory sa vie obliect sam. a niekedy sa zatne a nechce, alebo mu to nejde, alebo hocico. to mam nad nim stat a kricat oblec sa? nie, obleciem ho ja a neriesim. nerobim z toho dramu, nestresujem seba ani jeho. predsa o nic nejde. z mojho pohladu zbytocne bazirujes malichernosti. skus ju obliect Ty, ked nebude chciet sama. nekomentuj to, len ju proste oblec a neries. tiez mam doma blizenca a je to s nim niekedy na zabitie, ale mam overene, ze pokial nanho tlacim, tak sa akurat viac zatne. ked neriesim, tak postupne pride sam na to, co je prenho dobre

    14. mar 2016

    @soldi - ona sa obliecť mnou nenechá, jedine, kedy mi dovolí jej pomôcť, je uviazanie šálu 🙂 Keď potrebuje pomôcť, pomôžem - jasné, ale zase aby som ju obliekala v zmysle, že bude sedieť a ja na ňu navliekať veci ako na chobotničku, to zase nie. Ale ako ju zase poznám, toto by z hrdosti ona nikdy nepripustila 😀 ("Ja nie som malé bábätko ako Tomino")
    Ale dnes ju musím pochváliť, asi sa dobre vyspala, lebo jej to šlo napodiv dobre aj bez upozorňovania. Uvidíme, dokedy 🙂 Ale fakt je, že keď človek na nich tlačí, je to horšie. Hoci niekedy práve sa mi v tomto konkrétne vidí, ako keby potrebovala neustále pripomínanie, čo to vlastne má robiť... neviem. V ničom to nie je u nás také vypuklé až ako v tomt nešťastnom obliekaní. Tu sa mi vidí, že sa to najviac prejavuje.

    14. mar 2016
    soldi
    autor

    @katrinka8 tak ano, plati, ze cim nervoznejsi rodic, tym nervoznejsie dieta. a moj maly, ked sa oblieka, tak mu tiez musim po kazdom jednom kusku oblecenia pripomenut, ze treba aj ten dalsi obliect, ze este nie je hotovo 😀

    15. mar 2016

    @soldi - 😀 Bože, tie deti 😀 My dnes zase dobre ráno, no, takže zatiaľ sa teším.

    15. mar 2016

    Necitala som članok ale plne súhlasím.. Pri staršom drobcovi žiaľ ovplyvnená výchovou z domu ja aj mm nam parkrat ruka ušla.. A výsledok? Ušla aj jemu.. Zistil ze ked sa velmi nehnevame tak mu capneme. Efekt bol taky ze nahneval sa on na nas a necapol nam raz ale doslova nas vyplieskal 😑 takze sme ,,socialistickú výchovu" rýchlosťou blesku stopli a tieto metódy vôbec nepoužívame. Som rada ze som na to velmi skoro prišla ze to nie je správne a mladšieho drobceka od bábätka vychovávam úplne ináč. A staršieho uz tiez.

    16. mar 2016