ako by ste riešili situáciu?
mala som nadbytok vypestovaných starších ,,exotických,, rastlín, tak som ich predala. v jeseni odo mna osobne kupil istý pán niekoľko z nich, sám si vybral, rastlinky boli pekné mohutné. Dnes ma kontaktoval, že jedna mu vyhynula /je asi 6-8mesiacov od predaja) a požaduje výmenu za inú, rovnako starú a veľkú rastlinku, alebo vrátenie peňazí. Podla neho, ich pestoval rovnako, na rovnakom mieste, ostatné sú ok, iba tá najkrajšia mu vyhynula a preto si myslí, že chyba je v mojej rastlinke. povedal, že si všimol, že v korenoch boli nejake chrobaky a myslí si, že to mohlo sposobiť vyhynutie. moj názor je taký, že nikdy nepredávam čo nie je v ok stave, o čom svedči aj 100perc spokojnosž kupujucich odo mna na ebay, alebo inde. osobne som mu predala rastlinku v 100 stave, vybral si sám a bol spokojný. viem, že je veľmi pohodlné pre kupujúceho(akéhokolvek), ak náhodou kupena rastlinka vyhynie, dostať vrátené korunky, alebo výmenu rastlinky. viem, že rastlinka nebola lacná, ale myslím si, že nebolo sposobené vyhynutie mnou, tak ja by som nemala niest následky? ako to vidíte vy? iba pripomínam, že ide o nepovodnú rastlinku na slovensku a hoci je jej pestovanie jednoduché, je bežné, že vonku vymrzne, alebo, ak nemá vhodné stanovisko vnútri, može vyhynuť. kupujúci bol neoblomný a trval na tom, že mi o nejaký čas zavolá, či som mu už vypestovala náhradnú rastlinku, alebo ju príde vymeniť. to, že ja už dané rastlinky nemám, nebral do úvahy... dakujem za názor /rada si vypočujem vaše stanovisko, bo chcem byť ferova a vedieť, či potvrdíte moj názor. alebo nie a prečo)
Ja si myslim, ze dotycny pan len spekuluje. Kedy zbadal tie chrobaky na korenoch? Ak hned po kupe, preco sa neozval skor? Ak teraz, co ak pri pestovani pochybyl on?
debilko... to by mu ani v kamennom obchode neuznali takúto reklamáciu. ale tiež by ma zaujímala cena tej rastlinky ked toto nacvičuje
No tak určite nie si povinná mu niečo vracať , alebo vymieňať a ešte po toľkých mesiacoch, to kde videl... rozum dá, že ak vydržal toľko, nie je chyba na tvojej strane.... ak chcel záruku 2 roky, mal ísť do obchodu, tam by ho tiež vypoklonkovali.... žiaľ kvet môže aj takzvané z ničoho nič " poraziť" ... ja pestujem veľa kvetov apestujem ich v rovnakých podmienkach a tiež sa z času na čas nejaký odporučí na onej svet...
@andreanova pan asi nie je uplne kompletny. Keby bola rastlina vadna vykape mu skor. Ked chce zarucny list, nech si ide do hornbachu kupit rastliny. Ale aj tam by mu tukali na celo rovnako ako ja. Ty tiez nemozes vediet ako sa on staral o rastlinu. Je to len jeho tvrdenie. Takze moja ucta, dovi dopo pan spekulant 🙂
pan povedal, že totalne vykapala pred mesiacom, ale čakal, či sa spamata, ak som dobre pochopila. že ich chce teraz zvnutra dať (presadit) von, a ta jedna to nerozdychala. no, a žiada nahradu. ale, vsetci máte asi rovnaký názor ako ja. ved ak je rastlinka pri kupe v dobrej kondicii, tak ako boli všetky z ktorych si vyberal, tak by to malo byt ok. ine by bolo, keby niekto niekomu zaslal postou ,,skapacinu,,.
pána by som poslala kade ľahšie. ak je neoblomný on - buď neoblomná aj ty.....
ignoruj,nereaguj,nemáš na tom najmenšiu vinu
Odpovedala by som mu ze jeho poziadavku povazujes za bezpredmetnu, kedze ty si mu predala zdravu rastlinu, odber bol osobny, mal ju x-mesiacov a ty si nemala vplyv na jej pestovanie ani podmienky ake mala rastlina u neho. Nie si komercny predajca, predavas len prebytky, ak sa nemylim vas vzajomny obchod sa riadi obcianskym zakonnikom, tak este mrkni tam ako su osetrene zarucne podmienky kupy-predaja.
Nebola lacna znamena co?