tana_v
133

Spoznávame: Slovinsko – prírodné a kultúrne krásy 2.deň

V druhý deň po raňajkách sme mali plánovaný odchod o 9:00. Takže ráno si ešte stihnete pozrieť okolie hostela za svetla, či výhľady na okolitú krajinu. Pri parkovisku bola tržnica, kde si počas čakania môžete kúpiť v sezóne čerstvé ovocie. Odtiaľ sme sa presunuli na krátku prehliadku historického mestečka Škofja Loka kde sa nachádza najstarší kamenný most strednej Európy z 13. st., maľované stredoveké domy, či krivoľaké uličky. Akože fajn, pekné mesto. Ale ako podotkol priateľ, takýchto máme na východe celkom dosť. Napríklad taká Levoča. Tu je prosím ten najstarší most.

Strávili sme tu niečo cez hodinu a pokračovali do hlavného mesta, Ľubľany. Táto časť zájazdu sa mi z hľadiska organizácie až tak veľmi nepáčila. Ak tam budete aj mimo takýchto zájazdov, určite nevynechajte Ľubľanský hrad. Hore sme sa odviezli zubačkou a stretnúť sme sa mali všetci znova dole o hodinu a pol.

Je to veľmi pekný hrad. Keď vyjdete zubačkou, tak sa dostanete do podhradia, ktoré je zaujímavé. Keďže hrad stojí na skalnatom podloží, vidieť skaly a do tohto priestoru pridali architekti už modernejší ráz – betón a drevo. Žiaľ, zabudli sme odfotiť, musíte ísť pozrieť. V hrade sa nachádza niekoľko expozícií, skoro všetky sú nejakými chodbami prepojené. Majte vstupenku poruke, viackrát ju pri vstupoch budú kontrolovať. Na vežu sa dostanete zaujímavým točitým schodiskom. Jednou stranou sa ide hore a druhou dole, takže do seba nikto nenaráža a nemusí sa čakať v rade. Kto má strach z výšok, asi to dáte ťažko, ale mesto uvidíte aj z hradieb.

My sme si to smerom dole prešli pešo, pretože okolo hradu sa nachádza aj rozsiahly park, na ktorý sme nemali dostatok času. V ňom nájdete niekoľko vyhliadok, aj miesta na oddych v teplé slnečné dni. V celú hodinu sme si pozreli ich orloj na jednej budove, ale na ten pražský to veru nemá.

Pokračovali sme prehliadkou mesta, kde sme ale vôbec netušili, čo všetko pôjdeme pozrieť a dozvedali sme sa to cestou. Prišlo mi, že niektoré miesta boli nezaujímavé, a vyslovene by ste ich ani sami nešli navštíviť. Ale priateľ to chcel absolvovať, že kde všade nás sprievodca zavedie. Ja by som sa po chvíli odpojila, nabehla do infocentra pre mapu a prechádzala mesto sama. Toto mi dosť prekáža na viacerých zájazdoch. Že nedostaneme mapu mesta, ktoré ideme objavovať a máme tam dlhší rozchod. Párkrát nám bolo povedané, že o chvíľu prehliadku končíme a máme osobné voľno, ale trvalo to nekonečnú hodinu. Akosi si neviem vybaviť žiadne informácie, ktoré mi počas zájazdu boli porozprávané. Ale určite sme v meste videli všetko, čo bolo písané v programe.

Mali sme rozchod asi 2 hodiny, takže v meste sme strávili od obeda cca 6 hodín. Čo je naozaj veľa. Možno pre niekoho málo. My sme mali šťastie, že bol práve kulinársky trh. Ak budete mať chuť na niečo sladké, odporúčam vám skočiť na krémeš a ich domáci koláč do obchodíku, ktorý tam majú na rohu námestia Pogačarjev trg. Majú tam aj čapované oleje, tak keby ste nejaký chceli, berte prázdnu fľašu. Môj úlovok z jarmoku je slovinský medovicový med.

Z mesta sme sa presunuli na naše ďalšie ubytovanie – hotel Sežana, kde sme strávili dve noci. Izby veľmi pekné, ale hotel na úplnom okraji mesta, taká priemyselná časť. Nič v okolí sa nedalo pozrieť, do dediny to bolo cez 2 km a večer sa nám teda nechcelo hľadať cestu smerom tam. Takže poloha tohto ubytovania nič moc. Ak si ho budete chcieť vybrať aj individuálne, je vhodný len na prenocovanie. Hotel má aj svoj pivovar, takže sme aspoň vyskúšali ich pivo.

Ubytovanie a vstupné:

Druhá a tretia noc: Hotel PRUNK***, Sežana

Raňajky tiež formou bufetových stolov a večere za príplatok v hoteli. Tú netreba, je tam reštaurácia s pizzeriou, tak budete mať z čoho vybrať.

Vstupné do hradu: zubačka na hrad - obojsmerne 4 €, a hrad 7,5 €

Aj mne vadi, ake su niekedy tie zajazdy zle zorganizovane. Rovnaky dojem sme mali aj v Parizi. Tiez ma mrzi, ze niekedy vyberaju take cudne a nezaujimave veci na prehliadku, akoby to mali zaplatene.
Naposledy v Turecku, na vylete, za ktory sme si zaplatili, sme pol dna stravili najprv v predajni kozenych vyrobkov a potom v zlatnictve...Strasne.

tana_v
autor

@adri266 Veď práve. Tá organizácia je často na figu. Občas si myslia, že aké zaujímavé miesta nám ukázali. Pri tomto sprievodcovi som občas mala pocit, že s týmto programom bol prvý krát. Aj niektorí spoluúčastníci občas odchody na iné miesta zdržiavali, keď meškali. Hlavne posledný deň. My sme našťastie až také časové sklzy nemali, čo mávame 😀 Ale čo sme boli v Číne, tak tam práve organizácia bola výborná, sprievodkyňa to robila už niekoľko rokov. Ale tiež sme tam boli v určitých situáciách, že či sme zle počúvali.