soldi
4. mar 2013

Dôležité kritéria pri výbere autosedačky plus konkrétne odporúčania

Rozhodla som sa napísať tento článok na pomoc rodičom, ktorí neberú bezpečnosť svojich detí na ľahkú váhu a chcú autosedačku vybrať zodpovedne.

Kritéria pre postup detí do väčších autosedačiek nie sú mnohým známe, a tak sa zvyknú riadiť len hmotnostnou kategóriou. Tá však nie je jediná smerodatná.

Takisto vám v tomto članku poradím aj konkrétne druhy najbezpečnejších autosedačiek na základe vyhodnotenia nemeckých ADAC testov bezpečnosti. Hodnotí sa bezpečnosť autosedačky pri priamom a bočnom náraze, bezpečnosť použitých materiálov a v neposlednom rade aj manipulácia s autosedačkou, keďže správne pripútanie je pri náraze podstatné. Preto sa autosedačky s isofixom všeobecne odporúčajú ako najbezpečnejsie.

Pri kúpe autosedačky z bazáru treba brať do úvahy, že nepoznáte minulosť autosedačky. Bezpečnosť autosedačky je podstatne znížená po havárií, aj v prípade, že navonok nie je poznať žiadne poškodenie. Stačí pád z výšky viac ako jeden meter, aby bola autosedačka znehodnotená. Ďalším dôležitým faktorom je aj vek autosedačky. Plasty starnú a krehnú, preto sa neodporúča používať autosedačky staršie ako 5 rokov. Takisto by som nekupovala autosedačku, ktorá bola dlhodobo vystavená vo výklade a svietilo na ňu slnko.

Ešte jedna dôležitá rada na záver: je vždy dobré pred kúpou autosedačky odskúšať ako sa v nej bude dieťaťu sedieť, a takisto ju skúšobne namontovať v aute pod dohľadom predajcu - aby ste mali istotu, že to robíte správne a aby ste videli, či je dĺžka pásov vo vašom aute dostačujúca.

Kategória 0-13 kg, tzv. vajíčko

Tieto autosedačky patria jednoznačne medzi najbezpečnejsie, a to hlavne z dôvodu, že sa pútajú v protismere. Je to 5-krát bezpečnejšie než vozenie detí v smere jazdy. Preto je vhodné vyberať čo najväčšie vajíčko, aby tam dieťa dlho vydržalo.

Čas na kúpu novej autosedačky poznáme podľa toho, že dieťaťu siahajú pásy pod ramená, alebo presahuje hlavička ponad horný okraj autosedačky. Nožičky trčať môžu, hlava v žiadnom prípade.

Upozornenie na záver: vajíčko môžeme voziť aj na sedadle spolujazdca, ale airbag musí byť deaktivovaný.

Najbezpečnejšie autosedačky v tejto kategórii:

  • Romer Baby Safe plus Isofix
  • Romer Baby Safe plus II isofix
  • Maxi Cosi Cabriofix isofix
  • Bez isofixu napr. Cybex Aton 2

Kategória 9-18 kg

Dieťa je možné umiestniť do autosedačky v tejto kategórii, pokiaľ spĺňa nasledovné podmienky:

  • váha minimálne 9 kg
  • vek minimálne 9 mesiacov
  • samostatný sed (dieťa sa posadí samo z polohy na štyroch)

Mnoho rodičov však tieto podmienky nepozná a deťom kupuje autosedačky v tejto kategórií predčasne, čím nevedomky ohrozujú ich bezpečnosť.

Autosedačku je vhodné vymeniť za väčšiu pokiaľ dieťaťu presahuje hlava zo sedačky na úrovni očí, alebo pokiaľ siahajú pásy pod ramená.

V tejto kategórií dopadli najlepšie nasledovné autosedačky:

  • Romer Safefix plus
  • Romer Trifix
  • Romer Duo plus
  • Chicco X Pace isofix
  • Cybex Juno Fix
  • Maxi Cosi Pearl so základňou Family Fix
  • Besafe IZI Comfort X3 Isofix
  • Maxi Cosi Priorifix

Z tých bez isofixu:

  • Romer King plus
  • BeSafe IZI Comfort X3
  • Maxi Cosi Tobi

Kategória 15-36 kg

Toto je posledná kategória autosedačiek, ktorú budete kupovať. Mala by vydržať dieťaťu až do veku, kedy autosedačku potrebovať nebude (minimálne 150 cm alebo váha 36 kg).

Podmienky pre prechod do tejto kategórie sú nasledovné:

  • váha minimálne 15 kg
  • vek minimálne 2,5 roka
  • minimálna výška 94-100 cm (podľa konkrétnej autosedačky)

Medzi najbezpečnejšie autosedačky v tejto kategórií patria:

  • Romer Kidfix Sicts
  • Romer Kidfix
  • Cybex Solution X- FIX
  • Concord Transformer XT a T

Bez isofixu:

  • Romer Kid
  • Cybex Solution X
  • BeSafe IZI Up
  • Maxi Cosi Rodi XR
  • Concord Lift Evo

Predchádzajúce kategórie autosedačiek patria medzi hlavné a každé dieťa by malo prejsť cez každú z nich. Nasledujúce kategórie patria medzi najmenej bezpečné a je lepšie sa im vyhnúť.  

Kategória 0-18 kg

Tieto autosedačky patria medzi málo využívané, je to hybridná kategória pre deti, ktoré sa už nezmestia do vajíčka, ale súčasne ešte nespĺňajú podmienky pre prechod do kategórie 9-18 kg.

Ich hybridnosť spočíva v možnosti inštalácie do smeru jazdy, aj proti smeru jazdy. Bývajú polohovateľné, takže dieťa sa v nich pohodlne vyspí. Z tých, ktoré majú pomene veľký sklon ľahu je najbezpečnejšia Britax Romer First Class. Všeobecne v tejto kategórii vyhráva BeSafe Izi Combi X3 - existuje verzia s isofixom, aj bez.

Odporúčam mať autosedačku nainštalovanú čo najdlhšie v protismere jazdy, do smeru jazdy sa môže otočiť až po splnení podmienok - 9 kg, 9 mesiacov, samostatný sed.

Kategória 9-25 kg a 9-36 kg

Tieto kategórie autosedačiek zriedka spĺňajú bezpečnostné normy práve kvôli veľkému hmotnostnému rozpätiu. Len ťažko si predstaviť vyhovujúcu sedačku pre ročné dieťa a súčasne pre 12-ročné dieťa. Avšak aj v tejto kategórií sa nájde pár bezpečných sedačiek, i keď to pohodlie pre dieťa nie je nikdy také ako v sedačkách v menšom hmotnostnom rozpätí.

Najlepšie v ADAC testoch z týchto autosedačiek dopadli:

  • Concord Transformers Pro Isofix
  • Kiddy Guardian Fix Pre 2 isofix
  • Z tých bez isofixu:
  • Cybex Pallas 2

Podsedák

Absolútne nevhodný, nebezpečný, žiadna ochrana proti bočnému nárazu, nepohodlný pre dieťa.

Informácie som zosumarizovala z nasledujúcich stránok:

http://www.autosedacky.estranky.cz/clanky/crash-testy-a-videa.html

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=31900

http://www.emimino.cz/poradny/autosedacky/

Prehľad testov autosedačiek vo všetkých kategóriach za roky 2007-2010

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?tabid=tab5

Prehľad testov autosedačiek všetkých kategórií za roky 2011-2012

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?tabid=tab1

Dúfam, že sa vám článok páčil a že vám pomôže k správnemu výberu autosedačky a spoločne prispejeme k zníženiu detskej úmrtnosti na cestách.

#magazin #autosedacka #poradna

super článok, ja si velmi potrpím, aby mali deti kvalitné a bezpečné autosedačky. Velmi som spokojná s Romer pre staršiu dcéru, nelutujem tie peniaze. A tak isto som sa aj pre druhorodeného rozhodla, že vajičko Romer, len ma prekvapilo to, že mi naobliekaný v zimnom overáli nevojde do vajička, tie pásy sme maximálne natiahli - neviem či má niekto ešte podobnú skúsenosť..... ale inak fandím Romer-u stále 🙂

4. mar 2013

@soldi zlaticko, dakujem za info. Utvrdila som sa v tom, ze sme dobre s mm vybrali a idem mrknut tie, co su nad 18 kg. Vyborny clanok. Navrhla som do "vybrali sme" 🙂

4. mar 2013

vyborny clanok, este by som doplnila info zo stanky test.de ..ale fakt diky moc ze sisi s tym dala namahu 🙂

5. mar 2013
soldi
autor

@iukapiuka neviem, ci sa mi to len zda, ale mam pocit, ze u nas velmi malo ludia vedia o autosedackach. tie kvalitne sa v obchode ani nedaju zohnat, jedine na objednavku. a co sa tyka kompetentnosti predavacov- skoda reci ☹ snazim sa aspon takto sirit osvetu, ale podla mnozstva likeov asi moc uspesna nie som 😀

5. mar 2013

@soldi tak potom to ludia nevedia docenit..ideme kupovat novu lebo z vajicka uz moc trci mala,a nepride mi to ako vobec lahke rozhodnutie, a tvoj clanok mi tiez dost pomohol, takze dakujem 🙂

5. mar 2013

@kemonka my mame 7 mesiacov a tiez v overale mame problem sa napchat do vajicka Romer...a uz v nom ani nechce byt..nevie sa pohnut, kvoli pasom.. :( a pritom sme vyberali pre kvalitu a drobec v nom trpi.. :(

5. mar 2013

presne tuto temu doma riesime uz 2 tyzden, hladame, studujeme crashtesty, a v podstate si ma utvrdila v tom, co sme doteraz zistili...z vajicka Romer prechadzame na Maxi cosi..chceli sme Cybex ale maly v nom nechce sediet, a v maxi cosi bol spokojny s usmevom od ucha k uchu..takze uz len pockat, kym bude sam vediet 🙂

5. mar 2013
soldi
autor

@mirkapo ak sa nezmesti, treba kupit kategoriu 0-18, v tej by mal vydrzat do styroch rokov 🙂 kludne tu britax first class. najprv ju mozes mat v protismere- do 13 kil a potom v smere jazdy do 18 kil 🙂

5. mar 2013
soldi
autor

@mirkapo aj maxi cosi su fajn, ale tam este nesplna kriteria. idealne je, co najdlhsie v protismere 🙂

5. mar 2013

@soldi vybrali sme maxi cosi tobi,lebo nemame v aute isofix..a aj drobcovi sa tam najlepsie sedelo... chceme kat.9-18kg...a ak uz bude vediet sediet sam musi ist v smere..lebo terajsie cestovanie je stale o placi...az po 10min sa ukludni a zaspi..ale ak nie je unaveny, tak vkuse place a dviha sa z vajicka, nevie ta byt pokojny.. :(

5. mar 2013
soldi
autor

@mirkapo maxi cosi tobi je super 🙂 ale az od tych 9 kil, 9 mesiacov a samostatneho sedu. keby sa nedajboze nieco stalo a tukli by ste a bol by v autosedacke nespravnej kategorie, mohli by vas obvinit zo zanedbania starostlivosti. a ta nespokojnost v autosedackach je pomerne bezna, moj maly sa niekedy rozculuje aj v tej ktoru ma. proste sa nudi. skusila si mu tam zavesit nejake hracky, zrkadielka? 🙂

5. mar 2013

@soldi samozrejme ze chceme pockat, kym tam nebude uplne pasovat... hracky,flase, sáčky, mobil,no snad vsetko a nic 🙂

6. mar 2013

super clanok, v podstate som sa rozhodovala rovnako, akurat ze som to musela nastudovat z x zdrojov, pozerala som vsetky mozne bezpecnostne testy, nemecke aj rakuske. Vajicko sme mali maxi cosi cabriofix a super, velmi priestranne a pohodlne, nemenila by som. Potom sme kupili Romer King Plus tiez super volba 🙂, zostaneme pri Romerkach 🙂.

6. mar 2013

Super clanok,ale ked si raz nemozem dovolit autosedacku za vyse100eur tak co?Nema mat kvoli tomu dieta?Myslim,ze je tu vela matiek,ktore si to nemozu dovolit..anemyslim,ze supreto horsie matky..........

12. mar 2013
soldi
autor

@shopoholocka nemozes si dovolit autosedacku za vyse 100 eur? autosedacku ma dieta na niekolko rokov, ak aj kupis autosedacku za 200 eur a ma ju len dva roky, co je minimum, to mas 100 eur na rok, co je ani nie 10 eur na mesiac, cize cca 30 centov na den. a to su maximalne cisla. autosedacka 9-18 je cca na 3 roky, a 15-36 je na cca 6 rokov, cize je to este menej. to na to vazne nemas? aby si odlozila 30 centov denne kvoli bezpecnosti svojho dietata? su aj lacnejsie a bezpecne autosedacky, preto som dala odkazy na linky s testami, aby si to kazdy mohol pozriet sam. ale jasne, nez si to pozriet a precitat, je jednoduchsie vykrikovat, ako Ty na to nemas 😉 mne to je ukradnute, su to Tvoje deti, ja som len poskytla navod pre tie, ktorym na tom zalezi

12. mar 2013

dakujem za perfektny prehlad! navhrla som do ,,navrhli sme" 😉 dik @monulienka3 za odporucanie..

14. mar 2013

velmi pekne prehladne napisane. a som sa utvrdila ze vsetky autosedacky som vybrala dobre. pre syn mame cybex solution 2X-fix, pre dcerku mame maxi cosi cabriofix s familyfixom a budeme v maxi cosi pokracovat kedze mame ten family fix a prejdeme na pearl.

14. mar 2013

@soldi a mas pravdu o tej kompetentnosti predavacov na SK je malo takych co dobre poradia. dokonca my ked sme kupovali cybex tak ju ani nikde nemali vystavenu len na objednavku.

14. mar 2013

baby a co vravite na totok http://www.youtube.com/watch?v=sssIsceKd6U velmi vazne uvazujem nad sedackou v proti smere jazdy po vzhliadnuti

14. mar 2013
14. mar 2013
soldi
autor

@lilina22 tiez mam protismeru jazdy, ale Leonard v nej vydrzal ani nie do roka, tym, ze je taky dlhy, tak uz si potom nemal kam dat nohy. teraz kupujem romer safefix

15. mar 2013

Baby, a co mam brat do uvahy ja, ked moje dieta ma napr. pomaly 3 roky a ledva 13 kg, ale vysku ma okolo 95 cm - a tak to bolo vzdy, proste dlzka celkom OK, ale vahovo absolutne nespadala do danej hmotnostnej kategorie. Teraz mame vari kat. 9-18 kg, ale nehrozi, ze by sme ju vyuzivali este dlho, za par mesiacov bude treba asi vacsiu, t. z. 15-36 kg, aj ked neverim, ze moje dieta dovtedy bude mat 15kg...
Inak clanok je super 🙂

9. apr 2013

Nasa ma rok a je este vo vajci, mame PP Viaggio a nohy jej sice trcia uz statocne ale hlava je ok, tak ju tam este nechavam prave preto, ze nema este 9 kil (8,6). Ale davam tomu este tak mesiac max. a za ten cas isto nenaberie 400 gramov len tak :D takze budeme vymyslat

10. apr 2013
soldi
autor

@katrinka8 a aku mas autosedacku 9-18? lebo tie vacsie su do cca 105 cm. ja mam pre maleho romerku, ma tiez 95 cm a na vysku ma este miesta habadej 🙂

10. apr 2013
soldi
autor

@ivanka.7
@katrinka8 inak ta vaha dietata sa pocita aj s oblecenim, takze cca plus pol kila 🙂

10. apr 2013

@soldi Haaa, tak potom super, mame viac moznosti, lebo s obleckom a topankami tych 9 kil akurat da :D

10. apr 2013

mne strasne chyba na autosedackach co tu mame ta blbost aby sa spojili tie dva pasy vpredu a aby si dieta nevedelo vyvliect ruky :/ vsimla som si to akurat na vajicku od orbit ale tie vacsie autosedacky ani na jednej, a tie by to potrebovali najviac, hlavne ta kategoria 9-18kg ked tie deti vyvliekaju ruky najviac...

11. apr 2013
soldi
autor

@leishmania fuu, vobec neviem, co mas na mysli. ja vzdy pasy utiahnem nadoraz, takze nie je sanca aby sa vyvliekol z nich.

11. apr 2013

http://www.britaxusa.com/uploads/products/car-s...

toto s cim su zopnute vpredu tie pasy. mne sa vie vyvliect aj ked to ma napevno a tak sa cez cestu musim 10x otocit a navliect mu ruky spat ak nespolupracuje

11. apr 2013
soldi
autor

@leishmania ahaa, vidis, to som este nevidela. to je sikovne. nieco na ten sposob by si si mohla aj sama vyrobit, lebo ak sa otacas, tak to tiez nie je moc bezpecne 😅 stacilo by pouzit dva potravinove klipsy a v strede ich spojit. taketo myslim: http://www.google.sk/search?q=stipec+na+potravi... zacvaknes to o pas, aby sa to nehybalo, cez stred spojis eskapaskou a je to 🙂

11. apr 2013

ja som spolujazdec :D akurat chcem zacat jazdit a toto by sa mi zislo... ja len enchapem preco to tu n autosedackach neni, co som si vsimla tak v usa to maju vsetky takmer

11. apr 2013

@leishmania kde sa to da zohnat, my bojujeme tiez presne s tymto vyvliekanim sa

11. apr 2013

@strociatka ja by som tiez rada vedela kde sa to da zohnat, mozno cez nejakeho velkeho odberatela romer, kedze britax v inych krajinach to mavaju, a britax a romer su jedna firma ak viem....aj ked to bude asi poriadne predrazeny kusok, ale nejake nahrazky sa trocha bojim aby ho to nejak netlacilo aleo nenicilo pasy

11. apr 2013

@leishmania ja len nechapem, preco to nie je automaticky u vsetkych tychto sedaciek, mali sme aj ine a vzdy mi bolo divne, ze sa zapinaju tie pasy tak strasne nizko a mala som vzdy pocit, ze pri naraze to dietatko moze cez tie pasy jednoducho preklznut. Nastastie sme nikdy nehavarovali a baby su uz vacsie a vo vacsich sedackach

11. apr 2013

@strociatka tiez nechapem preco to aj unas nemaju sedacky automaticky...

11. apr 2013

@leishmania my sme tento problem vyvliekania z pasov vyriesili tak, ze ked ideme na dlhsiu trasu, tak tie pasi spojim s pasikom so suchym zipsom ten som vzala z prebalovacej tasky na kocik 🙂 aj ked potom rozmyslam, ze ak by som maleho musela narychlo vytiahnut z autosedacky, ci v tom strese mi to nebude trvat pridlho...

11. apr 2013

ja povazujem Kiddy za top.. a pokila viem aj v kategorii do 18 kg vysla medzi naj sedackami ..

11. apr 2013

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersich...
teraz pozeram ze napr. chicco xpace nedopadla az tak dobre a ty ju mas medzi najlepsimi

11. apr 2013

Dobrý článok,ja chcem kupovať 3 kombináciu ale tieto vajíčka nenakliknem na konštrukciu,a predsa keď pôjdem sama autom hocikam,a potrebujem vajíčko nakliknúť na konštrukciu predsa ju nebudem nosiť v ruke tak čo v takom prípade 🙂 Neskôr autosedačka je jasné kvalitnú,ale čo s tým vajíčkom :/

12. apr 2013

@cukriiicek Treba kupit taky na ktory sa daju dokupit adaptery a tym padom aj ine vajicko, ako je original v 3-komb. Maxi Cosi vajicko je take univerzal, ze pasuje na viacero znaciek. Ale samozrejme sa jedna o tie drahsie kociky. Tie lacne polske 3-komb. take nieco neumoznuju.

12. apr 2013
soldi
autor

@tinaki1275 rebricky v tomto clanku nie su zostavene cisto len na zaklade adac testov, ale aj z dtestov plus odporucania odbornika, na ktoreho je uvedeny aj link 🙂

12. apr 2013

@soldi no ja len ze som napr, chicco xpace nikde inde nenasla medzi naj sedackami ..ono je asi lesie sa drzat jedneho zdroja a nemiesat to .. 🙂ale super clanok inak

12. apr 2013

ahojte, co hovorite na Maxi-Cosi Rodifix? Nie je v zozname medzi najbezpecnejsimi.. ja ju chcem kupit. predtym sme mali cabriofix s familyfix a pearl s familyfix, a priori XP na pasy. su super vsetky, priori mi lezie uz na nervy, mame dve auta, tak chcem v oboch isofix 🙂

12. apr 2013

super clanok..tak som intuitivne vyberala dobre,obaja maju cybexy 🙂

12. apr 2013

no...clanok ma potesil, ale aj tak neviem ako sa budem vyznat onedlho v tych autosedackach ☹( mam z toho stresy uz teraz.......vajicko ku kociku asi nebude moc kvalitne co?

12. apr 2013
soldi
autor

@teuflerin podla toho aky kocik 🙂 napr. concordy maju vajicka kvalitne. a na vacsinu konstrukcii pasuje maxi cosi vajicko, ktore je tiez kvalitne 🙂

12. apr 2013

@soldi no to my budeme mat asi kocik camarello tak asi budem kupovat aj nove vajicko k tomu..alebo objednam kocik bez vajicka len to mi nepojde zase asi na konstrukciu..ale nevadi, bezpecnost je dolezitejsia

12. apr 2013
soldi
autor

@teuflerin neviem, ci sa ku camarelu daju dokupit adaptery, skus popozerat 🙂 ja som mala sice naklikavacie vajicko, ale velmi zriedka som to vyuzila 🙂 a to chodim autom casto 🙂

12. apr 2013

@soldi no ved preto uvazujem nad tym ze ci vobec treba kupit nove vajicko a nevyuzit to co bude ku kociku lebo ja tolko autom chodit nebudem zase...no uvidime este casu na rozmyslenie, ale zase chcem aby bolo kvlitne .....aj ked nepojdem autom casto

12. apr 2013

@katkagreganova ak mas fotku autosedacky s tym suchym zipsom ako to je tak ti budem povdacna 🙂

12. apr 2013

@zajaciq aj ja zvazujem maxi cosi rodifix - v tomto clanku nie je uvedena, no na adac stranke je jedna z najlepsich
rozmyslala som aj nad concord transformer xt, okrem toho, ze je o 100€ drahsia, v ADAC som ju nenasla medzi testovanymi
http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersich...

15. apr 2013

@emjee hej aj ja som ju potom nasla medzi najlepsimi 🙂 je za 155 eur v Kike a tu na konovi za 140 v akcii v hnedej, myslim Rodifix.

15. apr 2013
soldi
autor

@emjee
@zajaciq jooj, dik za pripomenutie, na tu som zabudla 😅 emjee, Ty si sa ma myslim pytala niekde na tu sedacku, kde sa daju vylozit nohy- v podstate to maju isofixove, ked ta zakladna presahuje, vtedy som bola len cez mob, nedalo sa mi odpisat, a potom som zabudla, prepac.

15. apr 2013

@zajaciq napis mi prosim do ip, ze u ktoreho predajcu na konikovi je za 140, neviem to najst
najlacnejsia na nete co som zatial nasla je okolo 170, ale pozdava sa mi akcia s letnym potahom za 188

15. apr 2013

@soldi nevies aky je rozdiel medzi rodifix a ferrofix?

15. apr 2013
soldi
autor

@emjee fuu, tak to netusim. ja som cerpala informacie hlavne od toho ceskeho odbornika, mozem Ti dat nanho kontakt, on je skutocne fundovana osoba, co sa tyka autosedaciek 🙂

15. apr 2013

@zajaciq nasla som tu http://www.maxi-cosi.com/ch-en/service/faq.aspx odpoved:
ferofix bol stary nazov, ale nakolko nasli v latkach nepovolene chemikalie, doslo k vymene latky aj zmene mena na rodifix

15. apr 2013

my máme sedačku Besafe Izi comfort X3 , v kategorii 9-18kg, a je fakt super, pohodlná, masívna, veľmi jednoducho sa zapínajú pásy, plus je aj to, že sa dá napolohovať, keď dieťa spí do takého poloľahu, podobne ako vo vajíčku - určite odporúčam🙂

15. apr 2013

výborný prehľadný článok, ušetrí veľa času všetkým, ktorí sú v štádiu rozhodovania výberu najvhodnejšej a najbezpečnejšej autosedačky pre dieťa

16. apr 2013

Chyba mi tu MaxiCosi Pebble... 😉

22. apr 2013

moze ist 2.7 rocne 13kilove do sedacky 15-36? A ak nie preco? Vysku aj vek splname len vahu nie

25. apr 2013
soldi
autor

@susann80 vaha je dana zakonom- predpokladam, ze to je dolezite kvoli bezpecnosti. rozdiel pol kila sa toleruje, dve kila je uz velmi vela. suvisi to s celkovou pevnostou tela. v kategorii 15-36 sa uz priputava dospelackym pasom. dieta by sa malo zmestit este do autosedacky 9-18, pripadne kupte niektoru z 9-36, ale tie 9-18 su bezpecnejsie.

25. apr 2013

dakujem za odpoved.a neviete do akej vysky je ta 9-18? lebo kym bude matnasa 18kg tak to asi bude dlho

26. apr 2013
soldi
autor

@susann80 ako ktora. staci, ked bude mat tych 15 kil, nie 18 🙂 ja mam pre maleho romer safefix a ta je veru dost vysoka. tu su popisane aj rozmery autosedaciek: http://autosedacky.mimishop.cz/katalog.php?typ=... moj maly ma romer safefix, tam je vyska operadla 60cm. momentalne syn meria 95 cm a ma tam este hromadu miesta, cca tych 10-15cm.

26. apr 2013

@soldi mame tu istu sedacku ako ty, dcerka ma 94 cm a je nam uz mala, tak nechapem ako vy mozete mat este taku rezervu, dcerke uz trci hlava a musime prejst na vacsiu sedacku, teda ideme na romer kidfix a ked sme ju skusali v predajni, tak dokonca aj tato na najnizsom stupni uz bola mala, preto mi nejde do hlavy ako pri takej istej vyske tam mozete mat este taky priestor

4. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 si si uplne ista tym druhom sedacky? lebo romer safefix ma dlzku operadla 60 cm, cize to by musela mat dcerka velmi kratke nozicky 🙂 a inak, ako pisem v clanku, pri tejto kategorii autosedaciek moze trcat hlava do urovne oci.

5. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 a este jeden dodatok- safefix ma dlhsiu chrbtovu opierku nez kidfix. Tvoja dcerka je este mala na kategoriu 15-36

5. máj 2013

@soldi no mala neni a som si ista aku sedacku mame, hlava nemoze trcat vobec, znamy dostali za to pokutu 60 eur a hlavne, ona uz je v tej sedacke ako sardinka, tiez som si myslela, ze nam vydrzi dlhsie

5. máj 2013

a este som zabudla dodat, ze mame 15 kg a pasy mame zo zadu uz pod ramenami a ledva ju dopredu zapiname, takze je do nej uz urcite mala a teda trci jej aj hlava

5. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 hlava nemoze trcat len z vajicka. znamy urcite nedostal pokutu za trcanie hlavy, kedze v zakone je definovana len vahova kategoria, z bezpecnostneho hladiska moze hlavat trcat do urovne oci. ked je dlzka operadla 60cm a Tvoja mala ma 94 cm, tak si skutocne neviem predstavit jej proporcie 😅 skus si to operadlo sama odmerat, ze aku ma dlzku, mozno mas starsi model a tam boli kratsie?

5. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 a hlavovu opierku mas vytiahnutu na maximum? moj maly ma tiez 15 kil a momentalne uz 95 cm a priestoru ma skutocne dostatok. takze bud mas skutocne iny model, alebo popripade stary model.

5. máj 2013

@soldi no pokutu urcite dostali za takuto sedacku, opierku mame vytiahnutu na maximum a fakt jej trci hlava a nenormalne napratana je v nej... neviem ci je rodiel medzi rokmi vyroby, zase nejaka stara neni a mame presne romer safafix plus, to je ta este s pridavnou nohou.. operadlo zmeram ked pojdem do auta, no kazdopadne, ona uz v nej nemoze byt

5. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 nech hladam ako hladam, tak vsade v zakonoch sa orientuje len podla hmotnostnej kategorie.
mne to inak nevychadza, bud mate mensiu autosedacku, alebo si dcerku zle odmerala, ale pozerala som, ze nosi velkost 98/104, taku nosi aj moj maly a ma skutocne v tej autosedacke kopu priestoru do vysky a trochu menej do sirky. mozem odfotit.

5. máj 2013

@soldi odmerana neni zle, urcite ma tych 94, mozno uz aj viac a hovorim aj tie pasy ma zozadu dost pod ramenami, ale moje dcerka ma napr. velmi dlhy trup, takze je mozne, ze zavisi aj od postavy, pozerala som tu sedacku na nete a pisu pri nej vysku 65cm, ale to je uz aj s tym podstavcom a hlavovou opierkou, cize chrbtova nemoze mat 60, ale zmeram tu nasu este dnes lebo mi to neda, no kazdopadne je nam mala...

5. máj 2013
soldi
autor

@lenocka78 ja som nasla, ze vonkajsia dlzka 66 a vnutorna 60, takze to sedi 🙂 stale sa snazim najst ten zakon, kde by bolo stanovene, ze nesmie trcat hlava dietata, ale nachadzam len, ze dolezita je spravna vahova kategoria a dodrziavanie pokynov od vyrobcov. takze na mieste toho znameho by som tu pokutu urcite riesila ako neopravnenu, alebo by som chcela, aby mi ukazali paragraf, kde to je uvedene.

5. máj 2013

@soldi Ahoj soldi, máš veľmi pekný článok, pridala som ho do našej mamičkovskej encyklopédie Wiki Modrykonik
https://www.modrykonik.sk/autosedacky/

Ak by si mala čas a chuť, budeme radi, ak napíšeš svoju osobnú skúsenosť s autosedačkami alebo článok o konkrétnom type sedačky. Pomôžeš tak mamičkám pri výbere tej ich autosedačky.

Ďakujem a prajem pekný slnečný deň 🙂 Romana

12. jún 2013

Super clanok

8. sep 2013

super, dakujeme 🙂

19. sep 2013

@kemonka Aj my máme Romer. Kúpila som First class a som maximálne spokojná. Dá sa dať úplne do ľahú a taktiež aj v proti smere. Tiež neľutujem tie peniaze, máme ju odskúšanú aj na dlhšiu cestu, vydržala mi v nej cestovať 5 hodín.

20. sep 2013

@dadka75
@soldi Pozerala som si tu Romerku First Class to má novorodeneckú vložku a je do 18kg?Lebo malý nam strašne rýchlo rastie,je vyšší ako by mal byť,takže už pokukávam po kvalitných autosedačkách a neviem či čakať na 9-18kg alebo aj tato varianta 0-18kg

2. okt 2013

@cukriiicek Ja som variantu 0-18 používala do vyše 3 rokov pri oboch deťoch.. Mne sa na týchto sedačkách páči, že sa dajú polohovať do úplného ľahu. My veľa cestujeme, chodíme po celom Slovensku a chcem, aby malo dieťatko pohodlie. Preto som sa ja osobne rozhodla pre variantu 0-18. Vyhovuje mi aj to, že sa dá dať proti smeru jazdy. Novorodenecká vložka sa dá vybrať. Je to taký hrubý akoby vankúš, čiže malé bábätko nemá skrčené nožičky , ale v tej autosedačke leží. Vlastne ten sklon je zarovnaný. Je to mäkučké a veľmi pohodlné. Malá má 7 mesiacov a stále ju v tom vozím. Keď jej otočím sedačku v smere jazdy, potom jej to vyberiem. Ja som s ňou veľmi spokojná a o bezpečnosti akejkoľvek sedačky romer snáď ani netreba pochybovať..

3. okt 2013

správne som pochopila že sedačky 9-36 kg nie sú super???

16. okt 2013

Pre ročné dieťa sme kupovali Besafe Izi Combi X3, v protismere jazdy bol do štyroch rokov. Sedačka je posúvateľná, takže nôžky sa v nej v pohode zmestia aj pre väčšie dieťa. Teraz sme prešli na Cybex Solution X2-Fix. Super článok 🙂

23. okt 2013
soldi
autor

@opicka21 ano, spravne si to pochopila 🙂 jasne, ze aj tam su dobre, ale urcite je vzdy lepsie prejst postupne cez vsetky kategorie- vajicko, 9-18, 15-36 🙂

24. okt 2013

som rada, že som tieto testy objavila, ďakujem @soldi 🙂 a chcem sa spýtať, nevieš kde by som našla nejaké testy ohladne najbezpečnejšieho miesta v aute na autosedačku? resp. môj problém je, či môže byť vajíčko v strede vzadu...

28. okt 2013
soldi
autor

@ajkagajka ano, moze, od uz si nepamatam ktoreho roku boli vyhlasene vsetky miesta v aute za rovnocenne co sa tyka bezpecnosti. cize ak mas v strede trojbodovy pas, moze byt aj tam 🙂

28. okt 2013

super 🙂 a btw. podarili sa nejaké nákupi? 🙂 next a tu? 🙂

28. okt 2013
soldi
autor

@ajkagajka asi si mi pisala na fb, vsak? lebo nick mi nic nehovori 🙂 dnes budem posielat podklady 🙂

28. okt 2013

áno, to som ja - dečka, guľlky, pyžko a slintáčiky 🙂

28. okt 2013

super, už 2.krát sme kupovali autosedačku a vzdy si potrpím na bezpečnosť a riadim sa testami a nie čo mamička na MK povedala. a vidím,že obe autosedačky sú aj u teba, takže som vybrala dobre 🙂 neznášam otázky, že či je dobrá táto autosedačka v akcii za 40€. bože moj! čo na nej moze byt dobre.

6. nov 2013

Aka je podla teba britax evolva 123?

8. nov 2013

@soldi prosim Ta ta sedacka s isofixom römer kidfix, ta sa da v pripade potreby pripevnit aj do auta, ktore nema isofix, pomocou pasov? Dakujem

4. dec 2013

@tehulka2011 uz som to nasla, ide to 🙂

4. dec 2013

super clanok, akurat riesim otazku kupy novej autosedacky kedze ta ktoru mame uz malemu nevyhovuje kedze je od 0-18kg, a aspon ta moja je viac naklonena do lahu ako do sedu a on sa nato rozculuje lebo chce vsetko vidiet ma 1,5 roka. takze dakujem za inspiraciu dufam ze si vyberiem spravne...

8. dec 2013

@opicka21 no ja som sa rozpravala asi 2 mesiace dozadu s jednou predavackou co predava autosedacky a povedala ze ona by si taku autosedacku v zivote nekupila kedze taka autosedacka tazko splna podmienky 9kg a 36kg dietata....a pri tomto clanku som sa pri tom len utvrdila...tiez som totiz uvazovala nad totuto aleternativou ale bezepecie dietata riskovat nebudem.

8. dec 2013

@svetlusska môže byť ale každého osobná vec a určite nejakú bezpečnosť to má ... ale na to využívanie po meste a do obchodov to nieje až taká zlá voľba

8. dec 2013

@opicka21 no ano to mas pravdu..je to na kazdom ako sa rozhodne 🙂 len vravim co som sa dozvedela v predajni tot vsjo...nechcela som sa do nikoho navazat

8. dec 2013

aj u nás vyhráva bezpečnosť - mali sme romer king plus, a teraz sme vybrali cybex solution x. Samozrejme aj cena zohráva úlohu.

8. jan 2014

uf no moja malá má 8 mesiacov a jeden týždeň, váha už je cez 8 kíl, vie sa sama posadiť už mesiac a trčí jej hlava z vajíčka už von, ani v ňom už moc nechce sedieť. ťak čo robiť?

20. jan 2014
soldi
autor

@kriketa tak teoreticky by si uz mohla kupit aj 9-18 (urcite lepsia volba nez ju vozit vo vajicku s trciacou hlavou ☹ to je velmi nebezpecne, kedze tym padom sa hlava stava najzranitelnejsou casto tela, och joj ☹ ) ale ja by som volila aj teraz este 0-18, cim dlhsie v protismere, tym lepsie 🙂

20. jan 2014

@soldi v článku si ale písala, že to nie je moc bezpečné, tieto 0-18...a ja by som radšej brala tú 9-18 a poradíš mi ešte, ten isofix musí byť? lebo všetky, čo sa mi páčia sú bez neho

20. jan 2014
soldi
autor

@kriketa nepisala som, ze nie su bezpecne, ale ze su hybridne. vzdy je bezpecnejsie vozit dieta v protismere 🙂

20. jan 2014
soldi
autor

@kriketa a ktore sa Ti pacia?

20. jan 2014

@soldi aha prepáč, tak zle som si prečítala, pošlem ti IP

20. jan 2014

Ahoj,riesime s manzelikom dilemu-Romer safefix alebo Besafe comfort s isofixom?nevieme sa rozhodnut.a este mozno Besafe combi.kategoria 9-18kg. Uz mi z toho sibe,co rozhodlo pri vybere u vas?

24. jan 2014
soldi
autor

@pavuciatko ja mam tu romer safefix a som maximalne spokojna 🙂 ak mas moznost, tak vyskusaj v obchode, ktora dietatu lepsie sadne. ak nemas, tak potom si pozri instruktazne videa na youtube, ze aky je rozdiel v montazi, faktorom moze byt aj velkost, ci mas velke dieta (ja ano, preto som chcela safefix) ci je pre Teba dolezita latka potahov, a pod. 🙂 alebo podla toho, ktora Ti je sympatickejsia. ale myslim, ze romer safefix ma malicko lepsie hodnotenie v adacu, i ked takto z hlavy si to uz presne nepamatam 🙂

24. jan 2014

Dakujem,tu romer nemali na predajni,tak sme skusali len be safe.a skoro ma na nu prehovorili,aj ked ja som povodne sla po romerku.tak este pockam,kym im pride aj romer a uvidime,co povie nasa Gretka🙂inak drobka je o den starsia od tvojho synceka,11.6.2013:) ma 8,6 kg,ale este sa nevie celkom posadit sama,je tak na polceste opreta o laket🙂

24. jan 2014

boze preco som ja tento clanok neobjavila par dni dozadu :( v sobotu sme totiz kupili Romer Safefix s isofixom..Bola to pre mna jasna volba..koncom juna ideme na dovolenku a to nase vajicko sa mi ale absolutne nezda bezpecne..Len teraz citam ze velmi zalezi na tom aby malo tych minimalne 9 kil a minimalne 9 mesiacov..moja ma teraz presne 8 kil takze tipujem ze ked pojdeme bude mat tak 8,5 a bude mat 8 mesiacov a 2 tyzdne..sadat si zacina teraz.. ej nemam dobry pocit teraz :(

19. máj 2014
soldi
autor

@vevka02 vajicko je vzdy bezpecnejsie nez autosedacka v smere jazdy. ale Tvoja malicka je veru mala este na kategoriu 9-18 ☹ ak jej z vajicka netrci hlava, este by som ju vozila v nom. tie dva mesiace minimalne.

19. máj 2014

@soldi alebo ju vymenit za romer first class..dokelu :/

19. máj 2014
soldi
autor

@vevka02 mozes vymenit aj za first class, ale kvoli tym dvom trom mesiacom sa to neoplati. ta safefix sa lepsie montuje aj je priestrannejsia. skoda ze nie si z okolia, by som Ti pozicala na ten cas moju concord ultimax

19. máj 2014

@soldi a odkial prosim ta si? Ta safefix je asi lepsia ako first clas ze?19.juna ideme auom do Chorvatska a chcela som aby to mala aj pohodlnejsie aj bezpecnejsie..preto som ju uz popredu kupila ze neh si na nu zvykne..

19. máj 2014
soldi
autor

@vevka02 som zo stredneho slovenska. ano, safefix je lepsie, ale do roka by mala mala byt este v protismere. inak keby si chcela, tak tu svoju Ti mozem vlastne aj predat, lebo uz mam objednane nove autosedacky. odo mna mas garanciu, ze nie je burana, posuniem za 50 eur a za tu cenu ju aj hocikedy predas na bazari, ked Ti z nej mala vyrastie. v tom ultimaxe jej bude pohodlne na dlhe cesty, lebo je siroka a ma vacsi naklon ako mnoho vajicok. 🙂

19. máj 2014

@soldi Mohla by si mi poslat hocijaku foto z mobilom odfotnu..a ako je stara?skusim sa manzela spytat 😀

19. máj 2014
soldi
autor

@vevka02 posli mi prosim mail do IP 🙂 ma 2,5 roka, bola pouzivana menej ako rok 🙂

19. máj 2014

Ahoj @soldi , skusis mi prosim poradit.. Riesim autosedacky o druheho auta a neviem co so synm, mam 1,5r. , 88cm a 15kg. Aku sedacku kupit? On je taky pevny, macaty, vahu do sedaciek skupiny II. (15-36kg) splna , ale este je krpec, nerozumie ze sa nema odtial vyvliekat a odopinat ... Chcela som cybex solution fix, ale nnam z toho obry pocit. Mas napad ?

17. jún 2014
soldi
autor

@hu.hu musi mat cez 100 cm na kategoriu 15-36 inak ho bude skrtit pas, som en cez tablet, mozes vybrat z kategorie 9-36. pokial chces s pultikom, odporucam najprv vyskusat ci mas dost dlhe pasy v aute

18. jún 2014

@soldi dakujem za odpoved

19. jún 2014

Ahoj, som nevedela, ze sa takto rozumies autosedackam, klobuk dole 😉 kazdopadne je clanok super, velmi mi pomohol. Rozmyslame ci uz krpcovinkupit autosedacku alebo este pockat. Ma 5 mesiacov, 7 kil a meria asi 68cm. Vajicko mame z kocika peg perego gt3, je do 9 kil. Hlava mu este netrci, len sa mi v nom zdapokrceny a asi mu tam nie je velmi pohodlne. Tak ci ho este vozit v nom alebo vybrat sedacku z kategorie 0-18kil... vdaka za radu

30. jún 2014
soldi
autor

@zahorackaa ahoj, ak myslis, ze tam vydrzi este 4 mesiace je lepsie vydrzat a potom kupit 9-18. ale pokial nie, tak ano, kludne kup 0-18 uz teraz, bud tu romer alebo concord ultimax- ja som za ultimax 😀

30. jún 2014
soldi
autor

@zahorackaa a dakujem 🙂

30. jún 2014

ja sa tiež spýtam super článok. Ozaj si si dala dosť roboty s tým všetkým dať to dokopy ocenujem. A moja otázočka, máme dcérku 10mesiacov váha no okolo 8kg a sama si sadne, a pekne sedí teda splname 2 body z 3 k autosedacke od 9-18kg. Už takú máme kúpenú predavač nám povedal, že už zbytočne budeme tú od 0-18kg kupovať. Myslíš, je by to mohlo byť v pohode? používať ju?

19. okt 2014
soldi
autor

@adamedik ahoj, prepac, az teraz som si vsimla koment 😅 tak 0-18 moze byt v protismere dlhsie nez 9-18, a potom sa da otocit. obe sa daju vyuzit do 18 kil, tak nerozumiem slovam predavaca 🙂 ked uz ste kupili, tak nevadi, ono sa ta vaha niekde rata aj s oblecenim, co urobi cca pol kila v zime, takze to zas tak nevadi 🙂

26. okt 2014

Oni aj na predajni mali len Romer tu 360 co sa da otacat 360stupnov, len ta je len na isofix a tu od 0- asi ani nemali na predajni. Už sme ju aj použili, a mala v nej bola velmi spokojna, sleduje okolie a bez akychkolvek naznakov nepohodlia, co vo vajicko bolo uz po 10minutach jazdy velmi chcela sedieť atd. Takže som spokojná 😀 a ďakujem

27. okt 2014

Ahojte. niekto nevie nahodou , ze ked kupim autosedacku s isofixom tak je to dobre aj do takych aut, v ktorom nie je isofix ? teraz nemame isofix ale budeme kupit nove auto a vtom bude. a preto chcem taku autosedacku, ktore pasuje do obidvoch.dakujemmma pekne za odpoved

3. feb 2015
soldi
autor

@zsoka20 ahoj, vacsina (ak nie vsetky) autosedacky si sofixom sa daju upevnit aj bez neho 🙂

3. feb 2015

@soldi ahoj,ako čítam vidím,že sa dosť vyznáš v autosed.preto by som mala na teba 1 otázku. mám 9 mes.dcérku a má cca.11kg.určite ze by som jej chcela kúpiť kvalitnú autosedačku.len toho sa bojím,že sedačku od 9-18 kg nebudeme dlho používať.síce ešte nechodí, ale hádam ak sa "rozbehne" tak nám možno vydrží aj tie 3 roky.alebo nemám riešiť jej váhu akú bude mať v budúcnosti,ale hľadieť na to čo je pre ňu teraz to najvhodnejšie...

16. apr 2015

@soldi prepac nenapísala som ti moju konkrétnu dilemu 🙂 : kúpiť romer 9-18, alebo 9-36 lenže čo ty máš concord 9-18 tak tam má tú výhodu že sa dá dať aj do protismeru. čo je najbezpečnejšie a v lete ked bude mať rok tak ideme s nou do chorvatska.achjaj ťažke je rozhodnúť sa...:(

16. apr 2015
soldi
autor

@haifa ahoj, ja mam concord 0-18, nie 9-18 🙂. urcite by som volila radsej kategoriu 9-18 a potom 15-36, ale pokial sa da, este by som ju nechala vo vajicku, ci uz je jej male? lebo tie hybridne sedacky 0-18 su dost priestorovo male podla mna a dcerka patri asi medzi vacsie deti, ci? 🙂

16. apr 2015

@soldi do vajíčka sa už nezmestí,dcérka patrí veru medzi tie väčšie deti,aj čo sa týka šírky aj dĺžky :D . dakujem ti za tvoju radu 🙂

16. apr 2015
soldi
autor

@haifa aj moj starsi bol taky velky, to hybridne som kupovala ked mal 4 mesiace, nepouzivali sme ho asi ani rok, lebo po tom roku uz chcel vidiet z neho von. ideal pre dcerku by si mala to hybridne, ale realne to je fakt na pol roka pouzivania, takze kludne mozes ist do nejakej bezpecnej 9-18, ak sa Ti da, tak chodte poskusat nazivo 🙂

16. apr 2015

Ďakujem autorke

16. máj 2016
Komentár bol odstránený

cicuska5 @soldi prosim ta, sa mi zda ze ty si tu pred casom davala link na taky dodatocny brzpecnostny pas k trojbodovemu pasu v aute, taky aby boli pasy prekrizene a drzali dieta ked zaspi lepsie v autosedacke 15-36kg. Nejako neviem zadat spravny nazov do vyhladavaca a nenasla som to medzi tvojimi spravami.. Pomozes? Alebo si to nebola ty? Bola to ceska stranka. Vopred dakujem! Inak skvely clanok k autosedackam! 👍🏻

2. júl 2016

Super článok, ale myslím si, že ak sa niečo stane, tak či je sedačka značková a testovaná, alebo obyčajná z predajne, tak to nepomôže... My sme mali autosedačku úplne obyčajnú z kamennej predajne, vôbec som si nezisťovala informácie a kúpili sme a poslúžila myslím, že rovnako ako dajaká testovaná za neviem koľko eur a nemala som pocit nezodpovednosti.. Výber autosedačky je na každom rodičovi.. Nedajú sa určiť nejaké kritériá, každý vyberieme to, čo sa nám zdá správne a vhodné..
Ale článok je naozaj super a vďaka! 🙂

29. dec 2017

@soldi mna tu kritizovali baby ze kupujem 9 rocnemu synovi, ktory ma 139 cm este riadnu sedacku z velkymi bocnicami. Ma nadvahu, ale pasuje do sedacky. Neznasa bocnice ale. Bol to trochu boj ale uz to akceptuje. Problem bolsj växsieho 15 rocneho, kedze nechcel uz nosit helmu na bicykel.

30. jún 2020

Začni písať komentár...

Odošli