Stratená vrátená zásielka dopravcom do e-shopu. Získam svoje peniaze naspäť?

Zodpovedané
22. apr 2024

Dobrý deň,

v decembri 2023 som kupovala kabelku v hodnote 150 EUR cez e-shop, ktorú som sa rozhodla do 14 dní vrátiť. Vypísala som formulár pre vrátenie, zabalila ho do zásielky spolu s kabelkou a po telefonáte s e-shopom som ho doniesla na pobočku Packeta. E-shop využíva službu “vrátka”, kde stačí predložiť číslo e-shopu, ktorému zásielka bude vrátená. Ako zákazník som neplatila poštovné (bolo by ponížene z vrátenej sumy). Takúto zásielku som ani nemala možnosť poistiť vo výške tovaru, lebo služba je platená e-shopom.

V januári som kontaktovala e-shop, nakoľko mi ani po 14 dňoch od vrátenia e-shop peniaze nevrátil. E-shop ma informoval, že zásielku neobdržal. Kontaktovala som packetu, kde ma požiadali vyplniť reklamáciu. Ja ako zákazník som nemala možnosť reklamáciu vyplniť, pretože objednávateľ tejto služby je e-shop. E-shop vypísal reklamáciu a bolo ticho.

Prešli už 3 mesiace a do včerajšieho dňa sa e-shop vyhováral, že nedostal od Packety odpoveď. Včera som e-shop opäť telefonicky kontaktovala a dostala som odpoveď, že reklamácia zo strany Packety bola zamietnutá z dôvodu, že zásielka bola zaslaná mne ako kupujúcemu cez iného prepravcu (GLS) a vrátená cez Packetu (čiže oni zásielku neodosielali).

E-shop má v zmluvných podmienkach, že sú povinní zaslať peniaze za vrátenú objednávku skôr v prípade, že preukážem, že kabelka bola zaslaná na ich adresu (mám doklad od Packety, že zásielku prijali).

Je ešte nejaká možnosť získať peniaze naspäť?

E-shop odmieta vrátiť peniaze, lebo zásielku neobdržal (čiže vrátený tovar nevie skontrolovať) a Packeta reklamáciu zamietla. Aj v prípade, keby reklamáciu schválili, tak zásielky zasielané cez službu “vratký” sú poistené iba do cca výšky 30 EUR.

Ďakujem

Dobrý deň,

prístup e-shopu a aj Packety mi príde značne neseriózny.

Odporúčala by som Vám kontaktovať ešte raz e-shop, priložiť kópiu potvrdenia z Packety, že ste zásielku odoslali v zmysle inštrukcií a požiadať ich o urýchlené vrátenie peňazí s tým, že v opačnom prípade budete celú záležitosť riešiť súdnou cestou prostredníctvom advokáta a im v tejto súvislosti vzniknú dodatočné náklady. Toto treba do listu uviesť.

A ak peniaze nedostanete v stanovenej lehote, kontaktujte nejakého advokáta. Odporúčam vyhľadávať cez www.sak.sk, prípadne i Slovenskú obchodnú inšpekciu.


Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk